خبرگزاری کار ایران

مدیر تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به ایلنا خبر داد:

پالایشگاه شازند تا پایان شب در مدار تولید کامل قرار می‌گیرد/ افزایش واردات بنزین صحت ندارد

مدیر تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: پالایشگاه شازند در حال حاضر ۱۰ میلیون لیتر تولید دارد که تا پایان شب میزان تولید به ۱۶ میلیون لیتر بنزین یورو ۴ خواهد رسید.

حسن آقایان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه در حال حاضر پالایشگاه شازند اراک در مدار است، گفت: پالایشگاه به دلیل بروز پاره‌ای مشکلات فنی و اجرای تعمیرات به مدت ۲۴ ساعت از مدار سرویس و تولید خارج شده بود٬ اما در حال حاضر به روال عادی بازگشته و تولید بنزین می‌کند.

مدیر تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی افزود: این پالایشگاه در حال حاضر ۱۰ میلیون لیتر تولید دارد که تا پایان شب میزان تولید به ۱۶ میلیون لیتر بنزین یورو ۴ خواهد رسید.

آقایان اظهار داشت: اینکه پالایشگاهی به مدت ۲۴ ساعت از مدار تولید خارج شود تاثیری در افزایش واردات بنزین ندارد مگر اینکه بیش از این مدت و یک هفته طول بکشد.

وی خاطرنشان کرد: اینکه پالایشگاهی به مدت ۲۴ ساعت از مدار تولید خارج شود و گفته شود که واردات بنزین افزایش خواهد یافت بازی سیاسی برخی افراد است و نمی‌تواند صحت داشته باشد.

مدیر تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی یادآور شد: در حال حاضر ۹ میلیون لیتر از بنزین تولیدی پالایشگاه اراک در شهر تهران و در مجموع ۱۴ میلیون لیتر در استان تهران توزیع می‌شود و کسری بنزین کشور نیز از طریق واردات تامین می‌شود.

به گزارش ایلنا، پالایشگاه نفت شازند به عنوان بزرگترین تولیدکننده بنزین کشوراز ظرفیت تولید روزانه ۱۶ میلیون لیتر بنزین با استاندارد یورو چهار اتحادیه اروپا برخوردار است.

کد خبر : ۳۰۶۳۳۷