کد خبر: 303559 A

معاون وزیرراه و شهرسازی:

معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از راه‌آهن سبزوار گفت:‌ در راستای حفظ حقوق شهروندی و همچنین سهولت دسترسی شهروندان به شبکه ریلی، ایستگاه راه‌آهن سبزوار در داخل شهر طراحی و ساخته‌ می‌شود که راحتی و آسایش مردم در بهره‌برداری از این خط‌آهن را به همراه خواهد داشت

 به گزارش ایلنا و به نقل از  روابط عمومی شرکت ساخت وتوسعه علی نورزاد، در سفر به استان خراسان رضوی در بازدید از اتصال شهر سبزوار به شبکه ریلی گفت: راه‌آهن اتصالی سبزوار به شبکه ریلی کشور از ایستگاه سلطان‌آباد منشعب و به شهر سبزوار متصل می‌شود. این ایستگاه تشکیلاتی بوده و در آینده به منظور اتصال مسیر خلیل‌آباد- کاشمر- سبزوار طراحی‌ می‌شود.

نورزاد با اشاره به سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی مبنی بر در تا در بودن شبکه ریلی تاکید کرد: در راستای حفظ حقوق شهروندی و همچنین سهولت دسترسی شهروندان به شبکه ریلی، ایستگاه راه‌آهن سبزوار در داخل شهر طراحی‌ می‌شود که راحتی و آسایش مردم در بهره‌برداری از این خط‌ آهن را به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به طول 45 کیلومتری این خط‌ آهن افزود: عملیات زیرسازی این طرح از سال 90 آغاز شده که با توجه به محدودیت منابع مالی حدود 15 کیلومتر از زیرسازی این مسیر با پیشرفت فیزیکی 94 درصد انجام شده است و 15 کیلومتر دیگر مسیر نیز با پیشرفت فیزیکی 41 درصد در حال احداث است.

نورزاد با اشاره به هزینه‌های ارزیابی و آزادسازی مسیر و همچنین تهیه مصالح به منظور اجرای تقاطع‌های موجود اظهار داشت: برای اجرای این طرح تا کنون 97 میلیارد ریال هزینه شده است و پیش‌بینی می‌شود برای اتمام آن به یک هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین  در بازدید از روند احداث آزادراه حرم تا حرم حدفاصل سبزوار- نیشابور- مشهد گفت: این بخش از آزادراه حرم تا حرم حدفاصل سبزوار تا مشهد به طول 223 کیلومتر با هدف اتصال شبکه آزادراهی به مشهد مقدس و تکمیل بخش دیگری از کریدور بین‌المللی شرق به غرب آغاز شده است.

وی احداث این آزادراه را گام دیگری در مشارکت دولت و بخش خصوصی دانست و عنوان کرد: این آزادراه با مشارکت 30 درصدی دولت و 70 درصدی بخش خصوصی احداث می‌شود که دوران مشارکت آن24 سال شامل 4 سال مطالعه و ساخت و 20 سال بهره برداری است.

نورزاد خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می شود روزانه 5 هزار و 600 تردد در سال 1398، 9 هزار و 200 تردد در سال 1408 و 15 هزار تردد روزانه در سال 1418 از این مسیر صورت گیرد.معاون وزیر راه و شهرسازی کاهش 30 کیلومتری مسیر، 60 دقیقه‌ای زمان سفر، 500 میلیون لیتر صرفه‌جویی در مصرف بنزین و گازوییل و در مجموع صرفه‌جویی اقتصادی معادل 18 هزار و 520 میلیارد ریال را از مزایای احداث این آزادراه برشمرد.

آزادراه حرم تا حرم ایستگاه سبزه وار کریدور بین المللی شرق به غرب
نرم افزار موبایل ایلنا