خبرگزاری کار ایران

بوترابی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

کاهش سرعت اینترنت مغایر با آموزه‌های اسلام است

asdasd
کد خبر : ۲۸۴۹۰۷

اولین و مهم ترین زیانی که در این خصوص به ما وارد می شود اصراف در زمان و انرژی است به طور مثال فعالیتی که در یک ثانیه می توان انجام داد 10 ثانیه طول می کشد، البته باید یاد اور بود که این مسئله(اتلاف زمان) حتی در آموزه های دینی ما مردود شده است.

مهدی بوترابی فعال فضای مجازی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا, جلو گیری از افزایش سرعت اینترنت را ناشی از نادانی و جهل دانست و اظهار داشت: یکی از شاخص های توسعه در مصوبات مربوط به چشم انداز کشور, افزایش پهنای باند و سرعت اینترنت است و این موضوع همیشه در قوانین کشور مد نظر بوده است.

وی افزود: اینکه چرا اشخاص سعی بر عدم موفقیت در این راستا دارند را نمی دانم  اما افزایش حجم اطلاعات هم از محتوای داخلی و هم محتوای جهانی جز سیاست های جدا نشدنی ما و سایر کشور ها است و گمان نمی‌کنم هیچ جای دنیا سیاستی مبنی بر کاهش پهنای باند داشته باشند.

این فعال فضای مجازی اظهار کرد: جلوگیری از افزایش پهنای باند مانند این می ماند که هیچ خیابانی احداث نکنیم یا جاده های بین شهری را توسعه ندهیم البته باید یاد اور شد که عدم این گونه اقدامات نسبت به کاهش پهنای باند اینترنت در کشور زیان کمتری دارد و بدون افزایش پهنای باند و سرعت اینترنت عملا هیچ کاری نمی‌توان کرد.

وی در خصوص خسارات ناشی از سرعت پایین اینترنت در کشور, گفت: اولین و مهم ترین زیانی که در این خصوص به ما وارد می شود اصراف در زمان و انرژی است به طور مثال فعالیتی که در یک ثانیه می توان انجام داد 10 ثانیه طول می کشد، البته باید یاد اور بود که این مسئله(اتلاف زمان) حتی در آموزه های دینی ما مردود شده است.

وی در پایان تاکید کرد: اگر اتصال به اینترنت نادرست است در این صورت باید قطع شود اما اگر درست است باید اجازه دهیم با بهترین کیفیت و سرعت ارائه شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز