خبرگزاری کار ایران

افزایش ۱۰ درصدی تولید تختال در فولاد هرمزگان

تولید تختال در شرکت فولاد هرمزگان ظرف سال گذشته در مقایسه با سال قبل، ۱۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فولاد هرمزگان، این شرکت درسال گذشته توانست با تولید یک میلیون و ۱۷۲ هزارو ۳۳۴ تن تختال در مقایسه با سال ۹۲، ۱۰ درصد تولید تختال خود را افزایش دهد.

این شرکت همچنین در سال گذشته، ۲۶ و شش دهم درصد از فروش داخلی فولاد کشور و ۲۷ و سه دهم درصد از صادرات فولاد خام کشور را به خود اختصاص داد.

شرکت فولاد هرمزگان دارای ظرفیت اسمی یک و نیم میلیون تن تختال (اسلب) به ضخامت ۲۰۰ و ۲۵۰ میلی م‌تر، عرض ۹۰۰ تا دو هزار میلی متر و طول شش تا ۱۲ هزار میلی متر می‌باشد.

همچنین این شرکت قادر به تولید محصولات میانی از قبیل یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن آهن اسفنجی در سال، ۹۰ هزار تن آهک در سال، هفت هزارو ۵۰۰ نرمال متر مکعب اکسیژن بر ساعت، ۱۸ هزار نرمال متر مکعب بر ساعت نیتروژن و ۱۲۰ نرمال متر مکعب بر ساعت آرگون می‌باشد.

شرکت فولاد هرمزگان بعنوان پیشرفته‌ترین کارخانه تولید فولاد درکشور با ظرفیت تولید سالیانه ۱. ۵ میلیون تن تختال دیماه سال۹۰ هجری خورشیدی در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در ۱۳کیلومتری غرب شهر بندرعباس به بهره برداری رسید.

هرمزگان بعنوان یکی از قطب‌های اصلی فولاد کشور مطرح است طوریکه هم اکنون چهار واحد تولید فولاد با ظرفیت اسمی افزون بر ۱۰میلیون تن در سال درمنطقه ویژه خلیج فارس واقع در غرب شهر بندرعباس درحال ساخت و یا بهره برداری است.

کد خبر : ۲۷۷۲۰۷