خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه :

آرایشگران پزشک نیستندکه تاتو و سولاریوم کنند

زدن تاتو و خالکوبی از وزارت بهداشت مجوز می‌خواهد و سلاریوم دستگاه خطرناک است که باید زیر نظر پزشک باشد (آرایشگر که پزشک نیست) همچنین نباید در واحدهای مسکونی ‌آرایشگاههای زنانه و مردانه بدون مجوز راه اندازی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مصطفی گواهی، رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه صبح امروز در یک نشست خبری اظهار داشت: در حال حاضر۲۱۰۰ واحد از آرایشگاه‌ها دارای جواز کسب هستند و حدوداً ۲۴۰۰ واحد بدون پروانه کسب در تهران بزرگ مشغول به کارند.

وی افزود: البته برای افرادی که هنوز پروانه‌ کسب دریافت نکرده‌اند برنامه‌هایی در دست داریم البته در طول  ۵-۴ سال گذشته ۵۰۰۰ واحد بدون جواز کسب داشتیم که هم اکنون به ۲۴۰۰ واحد بدون جواز رسیده‌اند.

وی گفت: از آرایشگران دعوت می‌شود با ورود به اتحادیه برای دریافت جواز کسب اقدام کنند، جواز گرفتن کار سختی نیست که گرفتار مکان‌های

مختلف ‌شوند در حال حاضر راحت و با تسهیلات می توان جواز کسب گرفت.

وی با بیان اینکه اولین هدف این است که این صنف باید دانشگاهی شوند گفت: برای بالا بردن سطح علمی و تخصصی آرایشگران این افراد نیازمند تحصیلات آکادمیک هستند.

آرایشگران شناسنامه دار می شوند

گواهی ادامه داد: دومین هدف این است که همه آرایشگران باید شناسنامه دار شوند و باشگاهی نیز برای این امر تشکیل شود در این میان مجوز از اتاق اصناف گرفته شده و فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی در قالب این شناسنامه ارائه خواهیم داد.

گواهی با اشاره به تاسیس باشگاه رفاهی هنر دهم گفت: راه‌اندازی تعاونی سومین هدف ماست که از این پس همه خانواده‌های آرایشگران از این تعاونی بهره‌مند خواهند شد و از لوازم خانگی و لوازم صنف استفاده کنند.

الکترونیکی کردن خدمات

رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه تصریح کرد: الکترونیکی کردن خدمات هدف بعدی است که از آمد و رفت افراد به اتحادیه کاسته خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش بازرسی‌ها برای شناسایی افراد بدون جواز کسب گفت: بازرسی از صنوف به صورت منطقه‌ای انجام می‌شود البته در سالیان گذشته تهران بزرگ ۴ بازرس افتخاری داشت که هم اکنون به ۶۰ بازرس رسیده است و سعی داریم این افراد را به ۱۱۰ نفر برسانیم.

در زمینه مد لباس و مدل مو عقب افتاده ایم

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: با وجود اینکه ۳۶ سال از انقلاب گذشته هنوز در زمینه مد مو و مد لباس کاری نتوانسته‌ایم انجام دهیم و اوضاع به گونه‌ای شده که کشورهای دیگر این مد لباس و مو را به کشور ما ارائه می‌دهند و کلیه ژورنال‌ها از دوبی و ترکیه... می‌آیند.

گواهی با بیان اینکه آرایشگران با مدل‌های موی نامتعارف سرویس ارائه می‌دهند گفت: این نوع فعالیت‌ها با فرهنگ ایرانی سنخیتی ندارد ما خودمان صاحب سبک هستیم ایرانی هنرمند است و نباید مقلد باشد.

وی افزود: ما در سال ۹۳ برای اولین بار جشنواره مدل موی ایرانی را برگزار کردیم و از اولین ژورنال مدل مو رونمایی شد که در آن ۳۶ مدل مو معرفی شده است.

وی با اعلام این خبر که تا پایان سال (زمستان) دومین جشنواره برگزار و ژورنال دیگری را ارائه خواهد شد افزود: این جشنواره به صورت کشوری است اما از سال بعد آن را جهانی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: اتحادیه با مدل‌های نامتعارفی که درشان و شخصیت ایرانی نیست برخورد می‌کند که در وهله اول به آن‌ها اخطار می‌دهیم و در وهله دوم واحد صنفی را پلمپ خواهیم کرد.

وی افزود: ارائه مجوز برای فعالیت آرایشگران سالن‌های ممتاز از دیگر برنامه‌های مهم این اتحادیه است و هم اکنون نرخ اصلاح موی این آرایشگاه‌ها بدون شست‌وشو ۳۰ هزار تومان تعیین شده است .

وی افزود: همچنین این تعرفه در آرایشگاه‌های درجه اول ۱۵ هزار تومان، درجه دو  ۱۲ هزار تومان و درجه سه ۱۰ هزار تومان است و کلیه‌ خدمات دیگر نظیر شستشو با توافقات طرفین خواهد بود.

وی با بیان اینکه به کلیه آرایشگاه‌ها با کیفیت درجه می‌دهیم گفت: ملاک اصلی در دادن درجه تجهیز مکان آرایشگاه است نه مهارت افراد.

گواهی تصریح کرد: کلیه کارهای ما زیر نظر وزارت ارشاد، اماکن و اصناف تهران صورت می‌گیرد.

برداشتن ابرو زدن هرگونه خالکوبی و تاتو و سلاریوم ممنوع است

وی تصریح کرد: برداشتن ابرو زدن هرگونه خالکوبی و تاتو و سلاریوم در آرایشگاه‌ها ممنوع است که آرایشگران بدون جواز اکثرا دست به این تخلفات می‌زنند، زیرا زدن تاتو و خالکوبی از وزارت بهداشت مجوز می‌خواهد و سلاریوم دستگاهی خطرناک است که باید زیر نظر پزشک باشد (آرایشگر که پزشک نیست) همچنین نباید در واحدهای مسکونی ‌آرایشگاههای زنانه و مردانه بدون مجوز راه اندازی شود.

وی در خصوص تحصیلات آرایشگران نیز گفت: ۶۰درصد دیپلم و تنها ۱۰ درصد لیسانسه هستند. دیپلم فنی و حرفه‌ای را در صنف خودمان قبول ندارم شاید جزو جواز باشد اما ۱۰۰ ساعت دوره برای هیات مدیره قابل قبول نیست و باید در کمیسیون فنی امتحان فنی دهند.

وی در خاتمه گفت: متاسفانه وزیر صنعت، معدن و تجارت قانون حدود را برداشت که با این امر فاصله اصناف را کم کرد و در کنار هم مغازه‌ها از یک صنف قرار گرفتند که  این موضوع باعث می‌شود امنیت شغلی از بین برود که باعث فساد اخلاقی خواهد شد فروش مواد مخدر و مشروبات الکی به فروش می‌رسد؛ زن اصلاح می‌کنند.

کد خبر : ۲۷۷۰۱۷