خبرگزاری کار ایران

رییس اسبق مرکز توسعه تجارت الکترونیک کشور در گفتگو با ایلنا:

سامانه تدارکات الکترونیکی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد/ سهم تجارت الکترونیک کمتر از ۲ درصد

asdasd
کد خبر : ۲۷۶۸۳۳

رییس اسبق مرکز توسعه تجارت الکترونیک کشور گفت: سامانه تدراکات الکترونیکی دولت قادر به پوشش کلیه مزایده‌ها و مناقصه‌ها است.

دکتر جعفر محمودی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص سهم تجارت الکترونیک در اقتصاد ایران؛ گفت: هم اکنون سهم ایران کمتر از ۲ درصد است و دولت‌ها در این خصوص کوتاهی کرده‌اند البته این درصورتی است که در کشور‌های توسعه یافته تجارت الکترونیک سهم ۲۵ تا ۳۰ درصدی دارد و در کشوری همانند ترکیه نیز ۸ درصد است.

وی ادامه داد: هم اکنون تمامی زیر ساخت‌ها برای اجرای دقیق تجارت الکترونیک در ایران آماده است، حتی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت نیز قابل استفاده است اما با توجه به گذشت ۳ سال از ابلاغ هنوز این سامانه مورد توجه جدی قرار نگرفته است و بهتر است وزیر صنعت به این بخش دقیق‌تر نگاه کند.

بنا به گفته وی در این سامانه می‌توان تمامی مناقصه و مزایده‌ها را انجام داد و درصورتی که این اقدامات الکترونیکی انجام شود به طور حتم فساد نیز کاهش خواهد یافت.

بنا به گفته وی این سامانه می‌تواند سهم نزدیک به ۶ تا ۱۰ درصدی در جی دی پی کشور داشته باشد و اگر قرار است ملی حرکت کنید و منافع ملی را تامین کنیم نیازمند یک بازنگری در سیستم خواهیم بود.

وی همچنین به حضور مسئولان در مراسم‌های افتتاح کارخانه‌ها و درجه اهمیت این مجموعه‌ها در کشور اشاره کرد و گفت: اگر مسئولان برای افتتاح یک کارخانه در یک شهرستان یک هفته زمان می‌گذارند خوب است یک بار نیز برای تجارت الکترونیک زمان صرف کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز