خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سایپا خبر داد :

تولید کامیون جدید ولوو در ایران با ۱۵ درصد ساخت داخل

مدیرعامل سایپا با اشاره به تولید محصول جدید کامیون ولوو در ایران گفت: محصول اچ ۵۰۰ با ۱۵ درصد ساخت داخل خط تولید خود را آغاز اما از امروز افزایش سهم داخلی سازی این خودرو در دستور کار شرکت سایپا دیزل قرار گرفته است.

سعید مدنی، امروز در مراسم افتتاح خط تولید محصول جدید کامیون ولوو در شرکت سایپا با اشاره به اینکه در حال حاضر بخش خصوصی حضور فعالی در خودروهای تجاری دارد اظهار داشت: این موضوع باعث می‌شود تا افزایش رقابت میان شرکت‌های خصوصی فراهم شود اما باید به این نکته توجه کنیم که نباید تمرکز بیشتر کارها بر روی مونتاژکاری باشد.

به گزارش ایلنا، وی با بیان اینکه یکی از اهداف این شرکت توسعه محصول و داخلی سازی آنها است افزود: یکی از علل و عوامل بحران در تولید خودروهای تجاری فاصله کم قیمت میان خودروهای سی بی یو و سی کی دی است که این موضوع باید با داخلی سازی برطرف شود.

مدیرعامل سایپا با تأکید براینکه باید برنامه ساخت داخل محصولات در دستور کار شرکت‌های خودروسازی خصوصی قرار گیرد، افزود: این را قبول دارم که گروهی در پی واردات خودرو هستند اما خواهش من از مدیران شرکت سایپا این است که توجه زیادی را به تقویت صادرات محصولات خود داشته باشند چرا که به اعتقاد بنده توسعه صادرات بسیار پربرکت است و منافع قابل انکاری را عاید شرکت خواهد کرد.

مدنی با بیان اینکه می خواهیم زمینه همکاری خود را با شرکت ولوو افزایش دهیم، گفت: ایران می‌تواند مرکزی برای تولید خودروهای این شرکت باشد چرا که ما قرار است تبدیل به یک اقتصاد پویا شده و باید بازار 400 میلیون نفری منطقه را درنظر بگیریم نه آنکه فقط هدفگذاری‌های خود را در چارچوب کشور اجرایی کنیم.

 وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه پس از گذشت دو سال پر بحران صنعت خودروسازی کشور به شرایط با ثباتی دست پیدا کرده است، اظهار داشت: امیدواریم با یک شیب تند به طرف اوج حرکت کنیم و بازارهای صادراتی بیشتری را از آن خود نماییم.

 مدیرعامل سایپا اضافه کرد: امیدواریم با فعال شدن پارس خودرو همکاری بیشتری را با شرکت رنو و نیسان انجام دهیم. البته باید این نکته را تأکید کنم که نباید تمرکز خود را به خودروی‌های سی کی دی قرار دهیم چرا که این خودروها با تغییر نرخ ارز دچار بحران می‌شوند.

 مدنی در رابطه با چگونگی تولید محصول جدید کامیون ولوو در ایران تصریح کرد: محصول اچ 500 با 15 درصد ساخت داخل خط تولید خود را آغاز اما از امروز افزایش سهم داخلی سازی این خودرو در دستور کار شرکت سایپا دیزل قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: بحران فعلی تولیدکنندگان خودرهای تجاری فاصله کم خودروهای سی بی یو و سی کی دی است.

کد خبر : ۲۷۶۶۶۹