خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی:

هند ۱۸۵ میلیون دلار در بندر چابهار سرمایه‌گذاری می‌کند

دولت هند مصمم است طرح توسعه بندر چابهار را بر اساس مدت زمان تفاهمنامه اجرایی کند.

به گزارش ایلنا‌، تفاهم‌نامه همکاری برای توسعه بندر چابهار به امضای آخوندی، وزیر راه و شهرسازی ایران و نیتین گادکاری، وزیر کشتیرانی،‌ حمل و نقل جاده‌ای و بزرگراه‌های رسید.

این تفاهمنامه را وزیر راه و شهرسازی کشورمان و وزیر کشتیرانی ،‌ حمل و نقل جاده ای و بزرگراه های جمهوری هند امضا کردند.

مجموعه های تجاری هندی و ایرانی خواهند توانست مذاکرات را برای نهایی کردن قرارداد تجاری را آغاز کنند و بر اساس آن شرکتهای هندی دو اسکله موجود در بندر چابهار را اجاره و برای بهره برداری از آنها به عنوان ترمینال کانتینری و چند منظوره باری اقدام می کنند.

وزیر راه و شهرسازی در این باره گفت: دولت جدید هند مصمم شده است سرمایه گذاری بزرگی را در تجهیز و توسعه بندر چابهار انجام دهد.

عباس آخوندی گفت: هم اکنون فاز اول بندر چابهار 60 درصد پیشرفت داشته است و هند در زمینه تجهیز و توسعه این بندر چابهار سرمایه گذاری خواهد کرد.

آخوندی گفت: هندی ها در مرحله اول 85 میلیون دلار و در مرحله بعد نیز 110 میلیون دلار در بندر چابهار سرمایه گذاری خواهند کرد.

وزیر کشتیرانی،‌ حمل و نقل جاده ای و بزرگراههای جمهوری هند نیز گفت: دولت هند مصمم است طرح توسعه بندر چابهار را بر اساس مدت زمان تفاهمنامه اجرایی کند.

آقای نیتین گادکاری گفت : آمادگی داریم همکاریهایمان را با جمهوری اسلامی ایران توسعه بدهیم و در زمینه راه آهن نیز سرمایه گذاری کنیم.

وزیر راه و شهرسازی کشورمان هم گفت: خط آهن چابهار ـ‌ زاهدان به طول 300 کیلومتر آماده سرمایه گذاری است.

کد خبر : ۲۷۵۴۹۶