کد خبر: 274413 A

احمد خرم در گفت وگو با ایلنا:

وزیر راه و ترابری دوره اصلاحات با بیان اینکه بدون ارائه تسهیلات دولتی امکان نوسازی ناوگان هوایی وجود ندارد،‌ گفت:‌ اگر در دولت اراده نوسازی ناوگان وجود دارد باید تسهیلات مناسب در اختیار شرکت های هواپیمایی قرار دهد.

احمد خرم در گفت و گو با ایلنا اظهارداشت:‌ ایرلاین ها بدون اخذ تسهیلات صندوق توسعه ملی نقدینگی برای نوسازی ناوگان خود را ندارند. بنابراین اگر از صندوق نقدینگی به شرکت های هواپیمایی تزریق نشود،‌ حتی با لغو تحریم ها باز هم هواپیمای چند سال کار کرده وارد ناوگان کشورمان می شود.

وی تاکید کرد: دولت باید ایرلاین های کوچک را با این هدف که در آینده میان مدت در قالب کنسرسیوم به ایرلاین های بزرگ تبدیل شوند تقویت کند.

خرم با اشاره به ضرورت تشکیل کنسرسیوم بین ایرلاین های کوچک ادامه داد:‌ در کنسرسیوم ماهیت حقوقی ایرلاین ها حفظ می شود اما برنامه ها و اهداف مشترک را دنبال می کنند بنابراین مشکل مدیریتی ادغام را هم ندارد.  

 وی با بیان اینکه در حال حاضر از 220 فروند هواپیمای موجود در ناوگان 120 فروند آن زمینگیر هستند،‌ اظهار کرد:  علت عمده زمینگیر بودن نصف ناوگان هوایی کشورمان، عدم قطعات و نقص فنی در موتور است که در صورت لغو تحریم ها این مشکل هم رفع خواهد شد.

خرم تاکید کرد: در حال حاضر ایران بازار خوبی برای شرکت های تولید کننده قطعات و کمپانی های هواپیماساز است.      

کنسرسیوم احمد خرم ایرلاین های کوچک هواپیماهای زمینگیر
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر