خبرگزاری کار ایران

رییس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتور سیکلت در گفتگو با ایلنا:

قیمت دوچرخه از ۲۵۰ تا یک میلیون و پانصد هزار تومان

رییس اتحادیه فروشندگان دوچرخه، موتور سیکلت و لوازم یدکی گفت: هم اکنون قیمت دوچرخه در بازار از ۲۵۰ تا ۱ میلیون و پانصد هزار تومان است.

محمد خادم منصوری، در گفتگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه خرید دوچرخه همه ساله از خرداد ماه آغاز می‌شود اعلام کرد که قیمت دوچرخه امسال چندان تغییری نسبت به سال گذشته نداشته است و تجار ما عمدتا اقدام به واردات دوچرخه می‌کنند چراکه تولید داخل در این بخش نداریم.

ایلنا: آیا در داخل کشور کارخانه دوچرخه سازی داریم یا همه وارداتی است؟

 در گذشته کارخانجاتی به تولید دوچرخه می‌پرداختند که اکنون تعطیل شده‌اند  و عمده واردات دوچرخه از کشورهای چین، تایوان و اندونزی صورت می‌گیرد.

ایلنا: قیمت دوچرخه امسال چه تغییراتی داشته است؟

 اخیرا دولت از کلیه اصناف خواسته تا هیچ کالایی بدون هماهنگی گران نشود این در حالی است که هزینه‌ها و ارزش افزوده باز هم بالا رفته است و قیمت دوچرخه در بازار در حال حاضر از ۲۵۰ تا ۱ میلیون و پانصد هزار تومان است .

ایلنا: نظارتی هم در قیمت ها می شود؟

نظارت صد درصد در بحث قیمت گذاری از سوی اتحادیه وجود دارد.

ایلنا: برای خرید یک دوچرخه معمولی چقدر باید هزینه کرد؟

بسته به سن افراد قیمت دوچرخه نیز متفاوت است به عنوان مثال برای یک فرزند 16 تا 17 ساله باید حدود 1 میلیون و 200 هزار تومان برای دوچرخه ای با سایز بزرگتر هزینه کرد.

ایلنا: آیا فرهنگ دوچرخه سواری در کشور جا افتاده است؟

 به نظر می رسد در فدراسیون دوچرخه سواری نیازمند فرهنگ سازی برای استفاده از دوچرخه هستیم زیرا دوچرخه سواری در خیابان همانند استفاده از موتور سیکلت فرهنگ سازی نشده است.

کد خبر : ۲۷۲۵۳۸