کد خبر: 253242 A

رییس کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی اصفهان:

برخی از استادان دانشگاه متصورند که واحدهای صنعتی در اوج سوددهی قرار دارند. ولی از مشکلات متعدد آنها خبر ندارند و به همین دلیل، ارتباط مستمری بین دانشگاه و صنعت شکل نمی گیرد.

رییس کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی اصفهان در یازدهمین جلسه کمیسیون آموزش و پژوهش‌های کاربردی اتاق اصفهان تصریح کرد: آموزش به عنوان مهم‌ترین عامل در افزایش بهره وری و سودآوری یک بنگاه اقتصادی شناخته شده ولی متاسفانه اغلب واحدهای تولیدی به این موضوع کمترین توجه را دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، مرتضی بیشه تصریح کرد: در آموزش به بخش تولید باید تحول ساختاری ایجاد شود و با استفاده از تکنولوژی‌های ارتباطی نوین، آموزش را به کارگاه‌ها و کارخانه‌ها برد تا کارکنان و مدیران در محل کار خود آموزش‌های لازم را طی کنند.

وی ایجاد موسسه آموزشی و پژوهشی اتاق اصفهان را لازم و ضروری دانست و گفت: اتاق به عنوان مشاوره سه قوه و پارلمان بخش خصوصی می‌تواند زمینه تقویت واحدهای تولیدی را با اموزش‌های مستمر فراهم کند.

بیشه، در بخش دیگری از سخنان خود خواستار پایین آمدن توقع دانشگاهیان از واحدهای صنعتی شد و گفت: برخی از استادان دانشگاه متصورند که واحدهای صنعتی در اوج سوددهی قرار دارند ولی از مشکلات متعدد آن‌ها خبر ندارند و به همین ارتباط مستمری بین دانشگاه و صنعت شکل نمی‌گیرد.

وی افزود: ایجاد درک متقابل بین دانشگاهیان و واحدهای صنعتی می‌تواند توسعه اقتصادی و دانش را برای کشور ایجاد کند.

آموزش یکی از ارکان مهم اتاق بازرگانی است

«خسرو کسائیان»، رییس اتاق اصفهان، در این جلسه خواستار تقویت حلقه ارتباط دانشگاه و صنعت شد و گفت: موانع برقراری این ارتباط با درایت هر دو طرف باید برداشته شود.

وی استفاده از استادان جوان و به روز در ارایه مطالب آموزشی را مهم اثرگذار دانست و گفت: نباید اطلاعات قدیمی به طور مرتب تکرار شود.

کسائیان تصریح کرد: آموزش یکی از ارکان مهم اتاق‌های بازرگانی است که باید مورد توجه اعضای آن قرار گیرد.

کارگروهی و کارافرینی در جامعه ایرانی جایگاهی ندارد

«علیرضا نادری»، مسوول کمیته ارتقا فرهنگ کار، کارآفرینی و کار گروهی اتاق اصفهان، با اشاره به فعالیت این کمیته از امضای تفاهم نامه اتاق اصفهان با اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان به زودی خبر داد و گفت: در این تفاهم نامه آموزش و فرهنگ سازی کار آفرینی و کارگروهی در مدارس مورد تاکید قرار گرفته است.

وی افزود: کارگروهی و کارآفرینی در جامعه ایرانی جایگاهی ندارد و این کمیته خواستار فرهنگ سازی این دو موولفه در جامعه است.

«کوروش خسروی»، عضو کمیسیون آموزشی، در این جلسه از پروژه تهیه و تدوین محتوای اموزشی برای واحدهای صنعتی خبر داد و گفت: به دلیل کمبود وقت مدیران واحدهای تولیدی، دوره‌های مورد نیاز در قالب فیلم و فایل‌های صوتی آموزشی تهیه و در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان بخش خصوصی بهره وری جامعه صنعت فرهنگ سازی مشکلات آموزش واحدهای
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر