کد خبر: 128575 A

استاندار اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه خبر داد:

گرچه ۱۷ سال قبل به عنوان معاون وزیر دستوراحداثمترو اصفهان را صادر کردم اما پیشرفت‌ها در کار احداثمترو متناسب همین مقدار سالی که از ساخت مترو گذشته نیست وشاهدیم که حتی واگن های آن به علت برخی قصوراتی که صورت گرفته به این شهر نرسیده درحالی که واگن های شیراز و تبریزدرراه است.

ایلنا: استاندار اصفهان در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران با انتقاد از عدم پیشرفت در خطوط مترو شهر اصفهان و اینکه چرا در این مدت زمان طولانی کار متروی اصفهان برزمین مانده است گفت: برای پیشرفت در این پروژه اولین کاری را که دنبال کردم، ارتقاء سطح مدیریتی آن بود که پس از آن به سراغ ابقاء یک هیئت مدیره قوی برای مترو اصفهان رفتیم و این کار با قرار گرفتن شهردار اصفهان، معاون عمرانی استاندار و مدیر عامل مترو به عنوان اعضاء هیات مدیره دنبال شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، رسول زرگر‌پور؛ با اشاره به علت تاخیر در بارگیری واگن‌های مترو اصفهان همزمان با واگن‌های مترو استانهای تبریز و فارس گفت: بدلیل عدم پاسخگویی به موقع درخواست‌های وزارت کشور از سوی سازمان قطار شهری اصفهان، رزرو کشتی برای بارگیری واگنهای مترو این شهرانجام نشده بود که با رایزنی‌های انجام شده با معاون وزیر کشور این مشکل اکنون برطرف و اقدامات لازم برای بارگیری واگنهای مترو و رزرو کشتی برای انتقال آن‌ها انجام شده است.

وی با بیان اینکه واگن‌های قطار شهری تا هفته‌های آینده به اصفهان خواهند رسید، افزود: با اصلاح اساسنامه مترو و همکاری معاون عمرانی وزیر کشور، منابع مالی به مترو اصفهان تخصیص یافت که انتظار می‌رود با همکاری خوبی که شهرداری اصفهان دارد، خط مترو در شمال شهر اصفهان راه‌انداری شود.

وی با بیان اینکه مسائل و مشکلات استان اصفهان باید به صورت شفاف برای مردم از سوی مسوولان اطلاع رسانی شود که این امر یکی راهبردهای اصلی استانداری اصفهان است گفت: اگر همه ما را به عنوان استان برخوردار می‌شناسند بدلیل این است که از استان تصویر درستی ارائه نداده‌ایم، وقتی مردم مشکلات را بدانند برای حل آن وارد عرصه خواهند شد اما وقتی مانند الان که به من می‌گویند که چرا برخی صحبت‌ها را مطرح می‌کنی و نباید این حرف‌ها را بزنی چرا که مردم دلسرد می‌شوند کار‌ها غلط از آب در می‌آید و هر روز برمشکلات افزوده می‌شود.

زرگر‌پور، پیرامون فعالیت ۸۰ روزه خود در استانداری اصفهان اظهار داشت: یکی از اقدامات اولیه خود را ایجاد فضای تفاهم و همکاری بین نهاد‌ها با استانداری، افزایش تعامل میان دستگاه‌ها و همچنین ارتباط موثرمجمع نمایندگان استان اصفهان با استانداری می‌دانم.

وی با اشاره به اینکه هیچ فضایی برای اصطکاک و اختلاف بین دستگاه‌ها وجود ندارد چرا که مشکلات بیشتر از آن چیزی است که ما بخواهیم درگیر مسائل بی‌اهمیت شویم ادامه داد: تبیین وظایف استانداری به سایر دستگاه‌ها از دیگربرنامه‌هایی که به ان پرداخته شد و ازدستگاههای اجرایی خواسته شده تا در راستای وظایف ذاتی خود حرکت و اطلاع رسانی کنند و اگراز این پس بدون دلیل، مشکلات به مسوولان استانداری اصفهان ارجاع شود به معنای نقطه ضعف مدیران خواهد بود مگر در مواردیکه حل مشکل در حیطه اختیارات مدیران استان نباشد.

استاندار اصفهان با اشاره به تفویض اختیارات خود در حوزه مدیریت بحران شهر اصفهان به شهردار گفت: این اقدام در راستای افزایش قابلیت‌های این کلانشهر در مواقع بروز بحران است زیرا استانداران تهران، مشهد، تبریز و کرمان هم این وظیفه را به شهرداران مرکز استان خود تفویض کرده‌اند وهم اکنون شهر تهران اکنون یکی از پیشرفته‌ترین و مجهز‌ترین تیم مدیریت بحران کشور را داراست.

وی پیرامون بحثآلودگی هوا که بعضی رسانه‌ها این موضوع را به استانداری مرتبط کردند گفت: همه می‌دانند سازمان محیط زیست مرجع قانونی در این بخش است و نظر فنی و کار‌شناسی را این سازمان باید اعلام می‌کند و استانداری فقط این اختیار را دارد که در زمان تشدید آلودگی شهر جلسه مدیریت بحران را تشکیل دهد لذا در بحثآلودگی هوا علاوه بر اطلاع رسانی درست باید واقعیت‌ها به مردم گفته شود چرا که بسیاری از مشکلات در این بخش توسط مردم حل می‌شود.

زرگرپور با اشاره به اینکه وضع آلودگی شهر اصفهان نگران کننده است، تصریح کرد: ۷۰ درصد آلودگی مربوط به خودرو‌های شخصی است که علاوه برنظارت دقیق بر معاینه فنی خودرو‌ها باید ناوگان حمل و نقل عمومی نیز تقویت شود و ۱۰ درصد آلودگی مربوط به کارخانجات است همچنین نیروگاه‌های استان اصفهان عامل ۲۰ درصد آلودگی شهر اصفهان هستند که به خاطر کمبود گاز از سوخت مازوت استفاده می‌کنند.

استاندار اصفهان با اشاره به تدوین طرح جامع کاهش آلودگی توسط تیم یک تحقیقاتی افزود: سه طرح تحقیقاتی دانشگاهی که قبلا در قفسه‌ها خاک می‌خورد را به این تیم سپرده‌ایم تا از میان ان یک طرح عملیاتی استخراج کنند و به زودی نتیجه این طرح اطلاع رسانی می‌شود.

وی از تامین منابع اعتباری ارزی برای قطار سریع السیر اصفهان نیزخبر داد و گفت: قرار است معاون وزیر راه و شهرسازی ۲۱ آذرماه برای تسریع در انجام عملیات این پروژه و همچنین پروژه کنار گذر شرقی و غربی اصفهان به این استان سفر کند.

زرگرپور همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره حل مشکلات آب استان اصفهان گفت: حل مشکل حوضه رودخانه زاینده رود در قالب طرح جامع آب به مسوولان کشور برای تصویب ارسال شده است که بعد از مصوب شدن بند‌های آن زا اطلاع رسانی می‌کنم.

وی همچنین درباره دو پروژه بزرگ مصلای اصفهان و ورزشگاه نقش جهان هم افزود: مصلا مشکل مالی ندارد و در صورت حل مشکل بین هیات امنا شرعی و قانونی تا سال آینده افتتاح خواهد شد. پروژه ورزشگاه نقش جهان نیزبا مشکلات بسیار زیاد همراه است، این پروژه گر چه مشکلی از لحاظ مالی ندارد ولی بدنبال حل مشکل معارضین زمینهای آن با همکاری شهرداری اصفهان هستیم.

وی با اشاره به دیدارش با نایب رییس فدراسیون فوتبال گفت: از وی خواستم تا حداقل استانداردهای مورد نیاز برای برگزاری مسابقات ورزشی را اعلام کند تا در مرحله اول ورزشگاه را آماده و به باشگاه فولاد مبارکه برا ی بهره برداری تحویل دهیم.

زرگرپور، با انتقاد از تعداد زیاد افراد حاضر در شورای اداری استان در گذشته گفت: از این پس در جلسات شورای اداری مدیر مربوطه شخصا حضور خواهد داشت و انتظار ما از مدیران مسلط بودن به حوزه‌های کاری خود است.

وی همچنین درباره چگونگی اطلاع رسانی از مصوبات جلسات شورای اداری استان اظهارداشت: رییس جلسه پس از پایان شورا مباحثمطرح شده را به اطلاع خبرنگاران خواهد رساند، زیرا ما در برخی از این جلسات نیاز به بحثگفت‌و‌گو داریم که نباید رسانه‌ای شود.

زرگرپور همچنین به عوامل آلایندگی هوای کلانشهر اصفهان اشاره کرد و گفت: الگوی مصرف گاز و مازوت در نیروگاه‌های اصفهان بدلیل مجاورت با پالایشگاه اصفهان که دارای سرباره است و مسئولان می‌خواهند که هزینه انتقال مازوت را ندهند و نیروگاه‌ها دم دستشان است برعکس الگوی کشور است، در حال حاضر نیروگاه‌های کشور بدلیل کمبود گاز ۲۰ درصد مازوت و ۸۰ درصد گاز مصرف می‌کنند اما این رویه در نیروگاههای اصفهان برعکس است به شکلی که ۸۰ درصد مازوت و ۲۰درصد گاز استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه همین موضوع باعثشده تا سهم دو نیروگاه تولید برق اصفهان در آلودگی هوای این کلانشهر به ۲۰درصد برسد ادامه داد: هشدارهایی به وزرات نیرو داده شده برای تغییر سوخت این نیروگاه‌ها، داده شده که اگر این موضوع حل نشود خودمان وارد عرصه خواهیم شد حل این مشکل نیاز به زمان بیشتری دارد.

استاندار اصفهان در پاسخ به سوالی مبنی بر کند بودن روند تغییر مدیران این استان گفت: مدیرانی که ویژگی‌های اعتدال، تخصص، کارایی و تعامل داشته باشند ابقا خواهند شد اما باید در نظر داشت که تغییر برخی مدیران با نظر و جمع بندی استاندار و وزیر کشور انجام می‌شود ولی باز هم تاکید دارم که برای انتصاب مدیران چارچوب‌هایی دارم که به آن‌ها معتقدم.

وی با اشاره به راه اندازی کمیته اشتغال در استانداری اصفهان در راستای ایجاد مشاغل جدید و رفع موانع سرمایه گذاری در استان افزود: سالانه ۳۵ هزار نفر از استان‌های مختلف به اصفهان مهاجرت می‌کنند. این در حالی است که باید در شرایط اقتصادی امروز کشور محیط‌های کارگری را سالم نگه داشته و مسائل و مشکلات آن‌ها را رصد کنیم.

زرگرپور در خصوص مسائل مربوط بیمه تامین اجتماعی کارگران، تاکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع، مسائل کارگری و اشتغال در اولویت فعالیت‌ها قرار گیرد و باید مسائل کارگری و موضوع اشتغال در اولویت فعالیت‌ها قرار گیرد.

اصحاب رسانه اصفهان برق حمل و نقل عمومی رسانه مترو مشکلات معاون وزیر وزارت کشور هیئت مدیره
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر