کد خبر: 118590 A

درشرکت فولاد مبارکه اصفهان محقق شد:

با تلاش کار‌شناسان شرکت فولاد مبارکه اصفهان و همکاری شرکتهای سازنده داخلی، موتور ساخت داخل مکانیزم پاتیل‌بر کد ۷ جایگزین موتورهای آمریکایی شد و سالانه یک میلیارد و پانصد هزار ریالی صرفه جویی ارزی برای کشور حاصل شد.

ایلنا: با تلاش کار‌شناسان شرکت فولاد مبارکه اصفهان و همکاری شرکتهای سازنده داخلی، موتور ساخت داخل مکانیزم پاتیل‌بر کد ۷ جایگزین موتورهای آمریکایی شد و سالانه یک میلیارد و پانصد هزار ریالی صرفه جویی ارزی برای کشور حاصل شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، رییس حمل و فرآوری سرباره شرکت فولاد مبارکه اصفهان با اعلام این خبرافزود: از آنجایی که موتورهای پاتیل بر پس از هر ۱۲ هزار ساعت کارکرد(حدود ۱۸ ماه) نیاز به اور حال کامل دارند و انجام این عملیات تعمیراتی بر روی موتورهای خارجی نصب شده بر روی مکانیزم با مشکلات ناشی از تحریم و صرف هزینه‌های زیاد روبرو بود پس از تعریف پروژه و برنامه‌ریزی جهت ساخت آن با همت کارکنان حمل وفراوری سرباره و همکاری دفتر فنی تعمیرات حمل ونقل، واحد خرید قطعات یدکی و شرکتهای ایدم و راک سپیدان، موتور om۴۵۷ la ساخته شده در شرکت ایدم تبریز جایگزین موتور c۱۱ ساخت کاترپیلار آمریکا شد.
مسعود غلامی مزیت‌های حاصل از این بومی سازی را امکان جایگزینی موتور سایر پاتیل بر‌ها و تحقق صرفه جویی حاصل از آن، حل مشکل تامین قطعات یدکی موتور محرکه پاتیل بر‌ها، جلوگیری از خروج ارز، خارج شدن از انحصار تعمیرات و نگهداری موتورمحرکه پاتیل بر و ساده و آسان بودن نگهداری و تعمیرات موتورهای ساخت ایدم برشمرد و افزود: پس از نصب موتور ساخت داخل با انجام بیش از ۲۴۰۰ سفر(حمل مواد مذاب)، آزمایش شده و مورد تایید قرار گرفت.
وی بیان داشت: با توجه به اینکه موتور مذکور ساخت داخل بر روی اتوبوس‌ها و کامیون‌های ساخت شرکت ایران خودرو دیزل نصب می‌شود لذا دسترسی به موتور و قطعات یدکی آن نیز در داخل کشور به سهولت انجام می‌‌گیرد که این مهم نیز یکی دیگر از مزایای این جایگزینی است.

اتوبوس ارز اصفهان ایران خودرو شرکت فولاد صرفه جویی فولاد مبارکه مشکلات موتور پاتیل
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر