خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد مطرح کرد:

اولویت مولفه‌های زیست محیطی و اصول حرفه‌ای و ایمنی محیط کار

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۸۰۰

مدیرعامل‌منطقه ویژه اقتصادی لامرد در دیدار با جمعی از فعالان‌کارگری گفت: از آنجایی که در طراحی‌ها به موضوع صنعت سبز التزام کامل داریم، مولفه هایی چون محیط زیست، بهداشت محیط کار و ایمنی کارکنان حایز اهمیت و دارای اولویت است.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از لامرد، محمد آشفته آج بیشه در نشستی با راستگو دبیر خانه کارگر استان‌فارس، باصری رئیس کانون کارگران بازنشسته استان فارس و روحی دبیر خانه کارگر شهرستان لامرد عملیاتی‌شدن معیارهای زیست‌محیطی و ایمنی محیط کار را از شاخص‌هایی برشمرد که در دوران ساخت و بهره‌برداری صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی لامرد مد نظر قرار گرفته است. 

وی با اشاره به ایجاد زیر ساخت های مورد نیاز در این منطقه افزود: به زودی گازرسانی به منطقه ویژه لامرد با اعتباری بالغ‌ بر ۳۰۰ میلیارد ریال توسط شرکت آذر پژوهان اندیش آغاز می شود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد از تمهید شرایط برای سرمایه‌گذاری در منطقه متبوعش خبر داد و اضافه کرد: استقرار گمرک در سایت لامرد، تامین آب و برق دوران ساخت، نزدیکی به کانون‌های انرژی و وجود ذخایر گازی در نزدیک این منطقه، معافیت‌های مالیاتی ارزش افزوده و عملکرد و برخورداری از معافیت‌های گمرکی، نزدیکی به دریا و همجواری با کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس، پیش بینی اتصال لامرد به خط راه‌آهن، دسترسی به فرودگاه‌های بین المللی لامرد و دهها فاکتور دیگر از مزایای این منطقه استراتژیک است که سبب جذب سرمایه گذاران توانمندی در این منطقه شده است و در آینده نزدیک به یکی از مهم ترین قطب‌ های صنعتی کشور مبدل می شود.

اولویت مولفه‌های زیست محیطی و اصول حرفه‌ای و ایمنی محیط کار

آشفته در ادامه افزود: فازل اول کارخانه آلومینیوم لامرد با ظرفیت  300 هزار تن در حال ساخت است که روند مثبتی داشته است، امیدواریم این کارخانه تا نیمه دوم سال 97 به بهره برداری برسد و همچنین نیروگاه 913 مگاواتی در کنار این صنعت برای تامین برق این کارخانه در حال احداث می باشد که  عملیات گشایش اسناد اعتباری آن در شرف انجام است.

وی با اشاره فعالیت نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی در این منطقه ، خاطرنشان کرد: استراتژی ایمیدور فعال کردن صنایع پایین دست آلومینیوم و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی بوده و ضمن رایزنی با سرمایه‌گذاران در نمایشگاه ها و نشست ها، مزایای این طرح ها تشریح شده است و امیدواریم با کمک مسئولان محلی و استانی در این راستا نتایج مثبتی حاصل شود.

 این مقام مسئول ضمن تشکر از همراهی مسئولان شهرستانی اعم از نماینده و فرماندار و دیگر مدیران ،گفت: مسئولان کشوری اعم از وزیر صنعت، اطلاعات، مدیرعامل ایمیدرو و مشاور رئیس جمهور ضمن بازدید از این منطقه، بر نقش آن در توسعه و پویایی صنعتی  تصریح نموده  و بر احداث آزادراه لامرد-پارسیان به عنوان یکی از شریان های حیاتی منطقه ویژه اقتصادی لامرد برای اتصال به دریا تاکید بسیار داشتند.

آشفته در ادامه گفت:  هماهنگی های لازم برای ارایه گزارشی از روند فعالیت ها به استاندار فارس در دیدار  از این منطقه به عمل آمده است و با توجه به اهتمام مدیر ارشد استان فارس  اطمینان داریم برخی چالش‌های فرارو حل و فصل می شوند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد در ادامه بر جذب سرمایه گذاران بومی در صنایع پایین دستی آلومینیوم تاکید کرد و از برگزاری همایش سرمایه گذاری با حضور سرمایه گذاران بومی خبر داد.

وی در ادامه خانه کارگر را سمنی توانمند  توصیف کرد و افزود: صنعت آلومینیوم نیاز به نیروهای متخصص دارد که همکاری‌های آموزشی با مرکز علمی کاربردی خانه کارگر می‌تواند به صنایع این منطقه کمک شایانی کند.

در ادامه این نشست راستگو دبیر خانه کارگر استان فارس ضمن تشکر از مدیران و کارکنان منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: مناطق ویژه و شهرک‌های صنعتی در دولت تدبیر و امید روند رو به رشدی داشته‌اند و بارقه های امید دیده می شود.  

وی تاکید کرد: حیات و زندگی کارگر به سرمایه گذاران وابسته است و از طرفی نیروی انسانی و صنعت مکمل یکدیگر هستند.

خانه کارگر به عنوان بزرگترین تشکل کارگری کشور در بحث آموزشهای فنی و تخصصی در مرکز علمی کاربردی خانه کارگر و آموزشهای کوتاه مدت شامل کامپیوتر و زبان و ... در حال فعالیت است. 

راستگو با اشاره به فعالیت کارخانه آلومینیوم، نیروگاه سیکل ترکیبی غدیر و نیروگاه برق خورشیدی در سایت لامرد، بیان کرد: باید سرفصل رشته های مدنظر صنایع منطقه ویژه اقتصادی لامرد در مرکز علمی کاربردی خانه کارگر لامرد تعریف کرده و از ظرفیت این دانشگاه برای تربیت نیروی انسانی متخصص نهایت استفاده را کرد.

در پایان فعالان کارگری به همراه مدیرعامل منطقه‌ویژه اقتصادی لامرد ضمن بازدید از بخش‌های درحال ساخت کارخانه آلومینیوم ، نیروگاه سیکل ترکیبی غدیر و نیروگاه 10 مگاواتی خورشیدی، در جریان روند اجرایی این پروژه ها قرار گرفتند.

اولویت مولفه‌های زیست محیطی و اصول حرفه‌ای و ایمنی محیط کار

اولویت مولفه‌های زیست محیطی و اصول حرفه‌ای و ایمنی محیط کار

انتهای پیام/
مرتضی عبداله زاده
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز