خبرگزاری کار ایران

فرماندار دالاهو به ایلنا خبرداد:

تخریب صد درصدی 6 روستا در دالاهو/ضرورت اسکان مردم تا پیش از رسیدن سرما

asdasd
کد خبر : ۵۵۹۲۰۳

فرماندار دالاهو از تخریب صد درصدی 6 روستای این شهرستان بر اثر زلزله خبرداد و گفت: امیدوارم پیش از فرارسیدن سرما و آغاز بارندگی‌ها مردم حادثه دیده در نقاط مناسبی اسکان یابند.

مراد‌علی تاتار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، ضمن‌بیان این مطلب اظهار داشت: بر اثر زلزله شامگاه یکشنبه در غرب کشور و با مرکزیت بخش"ازگله" بیشترین خسارت‌ها به استان کرمانشاه وارد شد که شهرستان دالاهو و روستاهای آن نیز دچار خسارت های جانی و مالی عمده ای شدند.

تاتار با بیان اینکه در حادثه زلزله اخیر در شهرستان دالاهو 16 نفر کشته و 100 نفر زخمی شده‌اند، افزود: در همان ساعات اولیه وقوع این حادثه کار خارج کردن اجساد از زیرآوار و کمک رسانی به مصدومان آغاز شد.

وی ادامه داد: 6 روستای این شهرستان با تخریب 100 درصد روبرو شد و امدادرسانی به مردم زلزله زده این مناطق در اولویت قرار گرفت.

تاتار تصریح کرد: با توجه به سرمای شدید هوا در این شهرستان وکوهستانی بودن روستاهای این منطقه به 3 هزار تخته چادر، 6 هزار پتو و والور برای مردم این شهرستان نیاز داریم و امیدواریم این امدادرستانی تا آخر وقت امروز و قبل از تاریکی هوا انجام شود.

فرماندار دالاهو تصریح کرد: شهرستان ریجاب، کرند و برخی روستاها همچنان با قطعی آب روبرو هستند و آب شرب بصورت تانکر و بسته بندی در بطری در بین مردم زلزله زده توزیع می شود. به غیر از این مناطق دیگر نقاط شهرستان دالاهو مشکل قطعی آب و برق و گاز ندارد.

تاتار در پایان افزود: متاسفانه بر اثر زلزله یکی از روستاهای توریستی با پیشینه تاریخی این شهرستان بنام شالان دچار آسیب جدی شد که تلاش داریم امدادرسانی به مردم این منطقه را نیز در سریع ترین زمان ممکن انجام دهیم.

دالاهو یکی از شهرستان های استان ایلام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز