خبرگزاری کار ایران

در پی سفر نمایندگان مجلس بلوچستان پاکستان به شیراز مطرح شد؛

آمادگی فارس برای ارتقای روابط تجاری با پاکستان / تبادل استاد و دانشجو بین ایران وپاکستان

asdasd
کد خبر : ۵۴۵۹۴۷

استاندار فارس گفت: این استان آمادگی کامل ر برای ارتقای روابط تجاری با ایالت بلوچستان پاکستان و جلب و جذب سرمایه‌گذاران را دارد.

به گزارش ایلنا، «اسماعیل تبادار» در دیدار با رئیس و تعدادی از نمایندگان مجلس ایالت بلوچستان پاکستان با بیان این که ایران و پاکستان دارای ارتباط فرهنگی و اقتصاد دیرینه‌ای هستند و از لحاظ فرهنگی، دینی و آداب و رسوم به یکدیگر نزدیک هستند، گفت: ایران و پاکستان مشترکات زیادی با هم دارند و به همین دلیل پیوند بسیار مستحکمی میان دو کشور ایجاد شده است .
 
تبادار با بیان این‌ که جمهوری اسلامی ایران به‌ دنبال روابط دوستانه و عمیق با همه کشورهای همسایه به ویژه پاکستان است، گفت: پیشنهاد می‌کنم کارگروهی تشکیل شود و زمینه‌های همکاری دو طرف در حوزه‌های علمی، فناوری، اقتصادی، گردشگری و تجاری را به منظور افزایش همکاری‌ها میان استان فارس و ایالت بلوچستان پاکستان مورد بررسی قرار دهد .
 
وی با بیان این که سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران و آرامگاه ستاره‌های درخشان ادبی ایران و حتی جهان، حافظ و سعدی در شیراز قرار دارد، افزود: شیراز پایتخت تاریخ و تمدن ایران است و بناهای تاریخی بزرگی مانند تخت جمشید در آن قرار دارد.
 
استاندار فارس با اشاره به این که این استان با حدود پنج میلیون جمعیت و 122 هزار کیلومتر مربع وسعت، یکی از استان‌های بزرگ ایران محسوب می‌شود، گفت: فارس در زمینه تقسیمات کشوری دارای 29 فرمانداری، 84 بخش، 102 شهر و 18 نماینده در مجلس شورای اسلامی است.

تبادار تصریح کرد: استان فارس در حوزه‌های کشاورزی، صنعت، معدن، گردشگری و دانشگاهی دارای قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بسیار بالایی است .
نماینده عالی دولت در استان با بیان این که جاذبه‌های فراوان فرهنگی، تاریخی، مذهبی و طبیعی در این استان واقع شده است، افزود: در یک کلام می‌توان فارس را قطب فرهنگی کشور و ایران کوچک نامید.

استاندار فارس ادامه داد: فارس دارای نیروهای متخصص بسیار برجسته‌ای است و حدود 2 هزار عضو هیات علمی متخصص و کارآمد تنها در در دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی شیراز این استان مشغول فعالیت هستند.

تبادار با بیان این که تبادل استاد و دانشجو میان دانشگاه‌های استان فارس و ایالت بلوچستان پاکستان می‌تواند از اولویت‌های دو طرف باشد، گفت: هم اکنون نیز دانشجویان خارجی زیادی در دانشگاه‌های شیراز به ویژه در دانشگاه شیراز مشغول به تحصیل هستند و ایجاد شرایط مناسب برای تبادل دانشجو میان دانشگاه‌های دو طرف از مسیر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تسهیل می‌شود .


در این دیدار رئیس مجلس ایالت بلوچستان پاکستان با بیان این که همکاری میان دو طرف در زمینه‌های اقتصادی و  دانشگاهی باید مورد توجه قرار داشته باشد، گفت: ایالت بلوچستان پاکستان دارای معادن خوبی است و شاهرگ کشور پاکستان محسوب می‌شود .
 
راحله حمیدخان درانی ادامه داد: فارس سرزمین بزرگان، شعرا و فرمانروایان بزرگ است و ما از کودکی مشتاق سفر به شیراز و دیدن این شهر بودیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز