خبرگزاری کار ایران

آخرین گمانه‌زنی‌ها از تغییر استاندار فارس؛

انصاری لاری به فارس نزدیک شد

asdasd
کد خبر : ۵۳۲۳۷۹

احتمال انتخاب محمد ابراهیم انصار‌ی لاری، به عنوان استاندار جدید فارس قوت گرفت؛ وی در حال حاضر محتمل‌ترین گزینه برای این سمت است و به نظر می‌رسد اجماع عمومی دولت و نمایندگان استانی بر روی انصاری‌لاری باشد.

به گزارش ایلنا، بومی بودن، سابقه طولانی حضور در مسئولیت استانداری و وزارت کشور و همچنین شخصیت فرهنگی وی دست به دست هم داده تا امکان معرفی انصاری‌لاری به عنوان استاندار جدید فارس افزایش یابد.

در دولت اصلاحات، انصاری‌لاری استانداری دو استان فارس و بوشهر را تجربه کرده است.

الگوی توسعه؛ از بوشهر تا فارس

وی چهره شناخته شده و مقبولی میان مدیران اجرایی در فارس و شهر شیراز است. مدیریت قوی انصاری لاری در دوره استانداری فارس، او را به محوری برای تجمیع مدیران و نیروهای اجرایی پر سابقه و قوی بدل کرد. همدلی ایجاد شده در این دوره، موجب هماهنگی نهادهای مختلف در استان بود.

انصاری‌لاری که سابقه درخشانی در جذب سرمایه در استان بوشهر داشت و اقدامات او چون دریافت یک در ‌هزار درآمد نفت برای توسعه این استان و تلاش در راه ایجاد پل تجاری بین بوشهرـ قطر و ایجاد بازارچه‌های مرزی، دریچه جدیدی برای توسعه گشوده بود این الگو را در فارس نیز ادامه داد.

دریافت اعتبارات ملی، پی‌ریزی برنامه‌های توسعه خصوصا توسعه بر محور گردشگری با توجه به ظرفیت‌های استان، تدوین سیاست‌های مالی با همکاری بانک‌ها و نهادهای اقتصادی، ایجاد صنایع بزرگ و تبدیلی، توجه به صنایع مرتبط با فناوری اطلاعات، جذب سرمایه‌های خارجی و داخلی از جمله اقدامات کلیدی انصاری لاری در استانداری فارس است.  

سابقه طولانی در وزارت کشور

انصاری لاری، همچنین سابقه طولانی در وزارت کشور دارد. او از مسئولیت بخشدار اوز، کار خود را آغاز کرد و در فاصله میان دو استانداری بوشهر و فارس، به عنوان معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال ایران مسئولیت گرفت. تجربه وی موجب شد انصاری لاری در دولت نهم با عنوان مشاور وزیر کشور به فعالیت خود در این حوزه ادامه دهد.

مدیر فرهنگی با سابقه مطبوعاتی

انصاری لاری، در کنار مسئولیت‌های سیاسی اما چهره‌ای فرهنگی است و خصوصا در حوزه مطبوعاتی کارنامه پر رنگی دارد.

در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وی که مدتی مدیر دفتر امور مجلس وزارتخانه بود، تصدی سمت «مدیر کل بازرسی و ارزشیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» را بر عهده گرفت. در این وزارتخانه انصاری لاری به مدت 4 سال، مشاور عالی وزیر بود.

عضویت در هیات بررسی کتاب و بازبینی فیلم، از دیگر مسئولیت های فرهنگی وی است.

مولف «ن‍ظارت‌ ب‍ر م‍طب‍وع‍ات‌ در ح‍ق‍وق‌ ای‍ران»، در فاصله زمانی سال‌های 1363 تا 1367، با روزنامه‌های کیهان، جمهوری اسلامی و اطلاعات همکاری داشته است؛ فعالیت مطبوعات وی در فاصله سال های 1372 تا 1376 با روزنامه نوپای همشهری ادامه یافت.

مدیرمسئولی نشریاتی چون «میلاد» در لارستان، ماهنامه «نمایه»، ماهنامه «پیام کتابخانه»، «روز هفتم» و «فردای بهتر» از دیگر نقاط کارنامه مطبوعاتی انصاری لاری است.

استاندار اسبق فارس، سابقه عضویت در هیات امنای کتابخانه ملی ایران را دارد و مدتی نیز دبیر کل هیات امنای کتابخانه‌های عمومی کشور بوده است.

به این سابقه فرهنگی می‌توان عضویت در شورای‌عالی انجمن خوشنویسان ایران، ریاست هیات ‌امنای مؤسسه رسانه‌های تصویری و مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی کشور را نیز اضافه کرد.

در سال 1390، تابلوهای نقاشی انصاریلاری به حمایت از بیماران کلیوی به فروش رفت.

فارس و یک حقوقدان

 انصاری لاری دانش‌آموخته رشته حقوق است؛ وی در سال ۱۳۶۲ با کسب رتبه دوم کنکور سراسری در رشته حقوق دانشگاه تهران به تحصیل مشغول شد؛ در نهایت او مدرک دکتری خود را در رشته حقوق بین‌الملل دریافت کرد.

حالا، محتمل‌ترین گزینه برای انتخاب به عنوان استاندار فارس، یک «حقوقدان» است؛ آیا هیات دولت به ریاست یک «حقوقدان»، حکم انصاری لاری را به زودی صادر می‌کند؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز