خبرگزاری کار ایران

با حضور مدیرعامل سازمان انتقال خون؛

اولین مرکز جامع خون‌گیری غرب کشور در کرمانشاه افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۵۱۶۰۷۵

اولین مرکز جامع خون‌گیری غرب کشور با حضور مدیرعامل سازمان انتقال خون در کرمانشاه افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، مریم میرزاده، مسئول بخش اهداکنندگان اداره‌کل انتقال خون استان کرمانشاه در حاشیه افتتاح این مرکز که امروز انجام شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مرکز جامع خون‌گیری سه نوع دستگاه خون‌گیری کامل، پلاکت فرزیس و پلاسما فرزیس مستقر است.

وی افزود: در خون‌گیری از اهداکننده خون کامل دریافت شده و با استفاده از دستگاه پلاکت فرزیس تنها پلاکت برداشت می‌شود و باقی خون به بدن اهدا کننده برمی‌گردد. در اهدای پلاسما نیز دستگاه پلاسما فرزیس نیز تنها پلاسما از اهدا کننده دریافت می‌کند و بقیه اجزای خون را به بدن برمی‌گرداند.

میرزاده تصریح کرد: در این مرکز هم اکنون ۱۴ تخت خون‌گیری ویژه مردان، دو تخت خون‌گیری ویژه بانوان و هفت تخت نیز ویژه خون‌گیری پلاسما و پلاکت مهیاست.

وی با بیان اینکه پلاسما و پلاکت دریافتی از فرآیند فرزیس نسبت به پلاسما و پلاکتی که از خون کامل حاصل می‌شود کیفیت بالاتری دارد، گفت: پلاسما و پلاکت در درمان بیماری‌هایی مانند سرطان و پیوند مغز استخوان سوختگی و مشکلات فاکتورهای انعقادی خون، استفاده می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز