خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس مطرح کرد:

ضرورت اصلاح قوانین در حوزه تأمین اجتماعی و مالیات

asdasd
کد خبر : ۵۱۲۱۲۹

استاندارفارس در جلسه شورای گفت‌و‌گوی استان گفت: یکی از مهمترین‌کارها در حوزه اشتغال و سرمایه‌گذاری رفع موانع حقوقی است که به‌ویژه، بخش خصوصی به آن معترض است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از فارس، محمدعلی افشانی در جلسه شورای گفت‌و‌گوی استان گفت: امید است یکی از کارکرد‌های این کارگروه با تشکلاتی که در قانون  پیش‌بینی شده، این باشد که موانع پیش روی تولیدکنندگان و سرمایه گذاران را کاهش دهد.

وی بااشاره به وضعیت مطلوب فارس در حوزه اشتغال و سرمایه گذاری در سال گذشته ادامه داد: از آنجا که امسال طبق فرموده رهبر معظم انقلاب با نام سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده است باید کارنامه قابل قبولی ارائه شود.

وی با اشاره به مشکلات تأمین اجتماعی و اداره امور مالیاتی گفت: در حوزه تأمین اجتماعی و مالیات باید بحث و تصمیم‌گیری کرد. با توجه به انگیزه‌ای که در دولت و شخص دکتر جهانگیری به عنوان فرمانده قرارگاه اقتصاد مقاومتی وجود دارد، باید برخی قوانین را برای اصلاح به‌صورت پیشنهاد در دولت مطرح کرد.

استاندار فارس با تأکید بر اینکه ضروری است ابهامات در بحث تأمین اجتماعی و مالیات رفع شود،‌ گفت: اگر مبنای رفتار و کار قانون باشد، رضایتمندی مردم و کارفرمایان بیش از گذشته خواهد بود و اگر برخی ابهامات نیز برطرف شود تولید و اشتغال رونق می‌گیرد و کارفرمایان نیز با رضایت بیشتری حقوق پرداخت می‌کنند.

وی افزود: کارفرمایان باید بدانند بخشی از هزینه‌های اداره امور کشور ازطریق مالیات تأمین می‌شود و از سوی دیگر، با اجرای قوانین حقوق کارگرانی که زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند، ضایع نمی‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز