کد خبر: 449407 A

استاندار زنجان تاکید کرد:

استاندار زنجان با انتقاد از تغییر سند نظام تعلیم و تربیت با روی کار آمدن هر دولت گفت: ایجاد تحول در آموزش و پرورش به افراد متخصص محول شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، اسدالله درویش امیری، استاندار زنجان امروز چهارشنبه (29 دی) در همایش تجلیل از شوراهای برتر آموزش و پرورش با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آموزش و پرورش اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب چندین سند برای حوزه تعلیم و تربیت به نگارش درآمده است.

وی به سند چشم انداز نظام تعلیم و تربیت و ارائه یک سند جدید با روی کار آمدن هر دولت اشاره کرد و گفت: اگر سند تعلیم و تربیت براساس مباحث آموزشی و پرورشی نوشته شده است نباید با روی کار آمدن هر دولت تغییر کند.

استاندار زنجان با بیان اینکه تربیت صحیح، آموزش درست و ارتقای سطح تحصیلی از اهداف اصلی آموزش و پرورش است، گفت: این حوزه را به کسانی که در این زمینه تخصص دارند محول کنیم.

مقام عالی استان ادامه داد: این سند هم خالی از اشکال نیست و اگر قرار است کاری انجام شود باید این اشکالات را برطرف کرد.

درویش امیری با اشاره به اینکه دخالت های غیرمسوولانه از محیط آموزش و پرورش زدوده شود، گفت: نباید اجازه دارد افراد غیرمتخصص وارد این حوزه شوند.

مقام عالی استان با بیان اینکه آموزش و پرورش دایره ارتباطی با کل جامعه دارد، گفت: آموزش و پرورش برای اداره و پیشرفت بی نیاز از مشارکت عمومی نیست.

وی با اشاره به اینکه حجم و کثرت امور آموزش و پرورش نیازمند تدوین نظام جامع شورایی است، گفت: نظام شورایی در این دستگاه وجود دارد ولی نیامند تهیه نظام جامع برای آن هستیم.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه تنها پرداختن به مشلات مالی آموزش و پروش کافی نیست، خاطرنشان کرد: باید در بخش تربیتی، آموزشی و ارتقای حوزه نیروی انسانی ورود پیدا کنیم.

دویش امیری ادامه داد: باید انجمن اولیا و مربیان برای استفاده از ظرفیت جامعه  بیش از گذشته نقس آفرینی کند.

به گفته وی، پیوند دادن مشارکت خانواده ها با آموزش و پرورش یکی از رسالت های انجمن اولیا و مربیان است که باید ورود کنیم.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه شورای آموزش و پرورش پل بین این دستگاه با مردم است، گفت: بایستی نقطه نظرات مردم در شورا را اخذ کنیم و ببینیم مردم از کارکرد تعلیم و تربیت راضی هستند.

وی با اشاره به اینکه با ورود دراین حوزه زمینه مشارکت مردم در دستگاه تعلیم و تربیت فراهم می شود، ادامه داد: بایستی در شورا این زمینه را فراهم کنیم تا اعضا در مسائل تخصصی و تربیتی آموزش و پرورش اظهار نظر کنند.

مقام عالی استان در ادامه به اهداف اصلی شورای آموزش و پرورش و توسعه مشارکت عمومی اشاره کرد و یادآور شد: راه های این توسعه عدم تمرکز در تصمیم گیری و استفاده موثر از مشارکت همه جانبه مردم، طرح موضوع مشکلات آموزش و پرورش به صورت مساله عمومی و مردمی، استفاده از دانش، توان فکری مسولان اجرایی، صاحبنظران و فرهنگ دوستان و اولیای دانش آموزان، پرداختن به آداب و رسوم محلی و منطقه ای، زمینه سازی نیمه متمرکز نمودن آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به اینکه انجمن اولیا و مربیان پل ارتباطی آموزش و پرورش با مردم هستند، گفت: برای حل مشکلان آموزش و پروش به اراده فراگیر محتاج هستیم.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه جمعیت قابل توجهی عضو این شوراها هستند، گفت: 176 بازو برای آموزش و پرورش به حساب می آیند که نباید به این جلسات خلاصه شود.

به گفته درویش امیری، آموزش و پرورش پایه و اساس توسعه و پیشرفت کشور هستند که متاسفانه همه نسبت به این دستگاه غفلت کردیم و لازم است بپذیریم و باور کنیم پایه  و اساس کشور آموزش و پرورش است و انسان های توسعه یافته می توانند به توسعه جامعه منجر شوند.

وی با اشاره به اینکه قشر معلم همچنان یکی از معتمدترین افراد در جامعه به حساب می آیند، گفت: از اینرو برای حفظ این اعتماد مربیان و معلمان باید تلاش کنند.

استاندار زنجان  در پایان سخنان خود بر اجرای برنامه پیشگیری از اعتیاد در مدارس مناطق چهارده گانه استان تاکید کرد و گفت: برای این منظور یک میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

استانداری زنجان
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر