خبرگزاری کار ایران

هاشمی در جمع بهبودیافتگان از اعتیاد مطرح کرد:

اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی و بیکاری دغدغه مسئولان/ بهره‌گیری از توان‌ملی در جهت‌کاهش آسیب‌های‌اجتماعی

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: چهار موضوع اعتیاد، آمار بالای طلاق، حاشیه‌نشینی و بیکاری جزء دغدغه‌های مهم مسئولان است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان وبلوچستان، علی اوسط هاشمی در جمع تعدادی از بهبود یافتگان از اعتیاد ضمن ادای احترام به آنان به نشانه ستودن کرامت انسانی ، حضور خود در این جمع را متفاوت‌ترین جلسه دوران مدیریتش در استان بیان کرد که سخن از نجات و تولدی دوباره است؛ تولدی که زاییده آگاهی و تکیه بر اراده و خواست زیست بهتر با همیاری و مدد یکدیگر است.

هاشمی هر کلام و گفتار رهاشدگان از اعتیاد را درسی آموزنده دانست از این جهت که بار مسئولیت را بسیار سنگین می‌کند زیرا آنان از غفلت و بی‌توجهی در مسیر آسیب قرار گرفته‌اند و دیگر آنکه چگونه همه با هم مشوق یکدیگر برای زندگی نو و متفاوت باشیم.

وی از این اجتماع به عنوان کلاس درس‌بزرگ یاد کرد زیرا نجات یک انسان، نجات بشریت و جامعه است.

استاندار خطاب به معتادان بهبود یافته در این جمع اظهار داشت: زیبایی نگاهتان به حق هم با گمنامی و به دنبال کسب عنوان نبودن و مطرح نشدن ارزشمند است.

وی رسالت انجمن معتادان گمنام را بخشیدن حیات و شعله ور کردن امید عنوان کرد که هرگز نباید مشعل امید خاموش شود.

هاشمی افزود: این اجتماع نماد تعامل و امید به هم است که در اوج آسیب و ذوب شدن، امکان برخاستن است.

وی خاطرنشان ساخت: سواد عاطفی به عنوان یکی از انواع سواد بر پایه احساس قشنگ همدیگر را زیبا دیدن و ایجاد فضا برای همگان استوار است.

وی دانستن برای اعمال اراده در اداره مملکت خویش را یک ضرورت عنوان کرد که باید ضمن بودن بر رسالت با هم بودن، آگاهی خود را وسعت بخشید.

استاندار افزود: چهار موضوع اعتیاد ، آمار بالای طلاق، حاشیه‌نشینی و بیکاری جزء دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری و رئیس جمهور هستند که به همین علت رهبری هر ۳ ماه در این باره با مسئولان ارشد نظام جلسه می‌گذارند تا از توان ملی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی گام برداشته شود.

استاندار خطاب به مسئولان متولی استانی در این بخش گفت: نیازها و خواست این انجمن برای توسعه رفتارشان در جامعه با رویکرد حفظ نجات و سلامت تامین شود.

هاشمی به متولیان این انجمن قول مساعد داد زمینه استفاده آنان از فضای مدارس، مساجد ، سالن های ادارات، دانشگاه و استانداری برای توسعه دایره افراد تحت پوشش فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه هیچ حرکتی ارزشمندتر از این نیست که شادی را در زندگی خانواده‌ای ببرید که در اوج کسالت و سوختن فرزند یا همسرش، سپری می‌کند، اظهار داشت: این باید محصول پاک جمهوری اسلامی ایران باشد چون شان نزول آن برای خلق این‌گونه نقش‌ها است.

وی تاکید کرد: به دنبال یاران فرهنگی برای آگاهی بخشی و وسعت دادن به نگاه‌ها هستیم تا انسان را از خطر بازدارد.

کد خبر : ۴۴۷۶۸۸