خبرگزاری کار ایران

نماینده رودسر به ایلنا خبر داد:

الزام دولت به جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی به جای کاربراتوری/ اعتبار ۵۵ میلیاردی برای ساخت مسیر کلاچای-قزوین

asdasd
کد خبر : ۴۴۳۲۹۴

نماینده رودسر از تخصیص ۵۵ میلیارد اعتبار برای احداث راه کلاچای به قزوین خبر داد.

اسدااله عباسی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در رودسر در تشریح وضعیت سایت نفتی رودسر اظهار کرد: برای تملک زمین‌ها اقداماتی صورت گرفته و پس از پایان فاز اول نشستی را با استاندار و وزیر نفت خواهیم داشت.

وی با ابراز امیدواری از آغاز فراگیر طرح به صورت فراگیر گفت: بخش اصلی کار در این فاز تملک زمین‌ها است.

نماینده مردم رودسر و املش با بیان اینکه برای شروع این طرح ۲۰ میلیارد در نظر گرفته شد، اظهار کرد: حدود ۱۰۰ میلیارد برای تملک زمین‌ها و استقرار سایت نفتی نیاز است و رقم دقیق بودجه‌طرح فعلا برآورد نشده است.

عباسی افزود: تا سال ۹۶ امیداوریم که شاهد این باشیم که حرکت اقتصادی در منطقه ما آغاز شود.

وی با بیان اینکه این طرح در مصوبات دولت هست بیان داشت:سایت نفتی رودسر به عنوان یک منبع مهم اقتصادی است و می تواند به اشتغال و رونق اقتصادی منطقه کمک کند.

عباسی همچنین به بررسی لایحه بودجه ۹۶ در مجلس اشاره کرد و گفت:لایحه بودجه هنوز تصویب نشده و امیدواریم این لایحه  هم بر اساس برنامه ششم و واقعی تصویب نهایی شود.

وی با بیان اینکه استفاده از موتورسیلکت برقی در روستاها ممکن نیست گفت:باید تکلیفی بر دوش دولت گذاشته شود تا در شهرها به مرور زمان موتورسیکلت های کاربراتوری از رده خارج و موتورهای برقی ها جایگزین شود.

نماینده رودسر و املش همچنین به سد پلرود اشاره کرد و بیان داشت:سد پلرود حدود ۵۰ درصد پیشرفت دارد و حداقل تا سال ۹۸ افتتاح می شود.

عباسی با بیان اینکه راه کلاچای به قزوین از ۵۵ میلیارد اعتبار برخوردار شده است گفت: ردیفی که در بودجه تعریف شده است برای مسیر کلاچای به قزوین است ولی چون در مسیر قزوین نیاز به تملک زمین نبود این پروژه از آن مسیر آغاز شده است.

به گزارش ایلنا، طرح سد مخزنی پلرود یکی از طرح های بزرگ تامین آب استان  گیلان است  که مطالعات شناسایی و اولیه آن از سال ۵۶ آغاز شد و مطالعات تکمیلی آن بین سالهای ۶۲ لغایت ۸۴ خاتمه یافته و در سال ۸۶ مصوبه کمیته تخصصی وزارت نیرو توسط شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان اخذ شد که مشخصات فنی آن عبارت است از: ارتفاع سد ۱۰۰ متر و حجم مخزن آن ۱۳۲ میلیون مترمکعب. قدرت تنظیم سالانه آن ۲۰۵ میلیون مترمکعب است.

متعاقب آن، قرارداد عملیات اجرایی پروژه سد مخزنی پلرود طی فرآیند مناقصه عمومی که در سال ۸۸ برگزار شد با قرارگاه خاتم الانبیا ء  منعقد و رسماً از تاریخ ۱۷/۱/۸۹  پروژه سد با نظارت شرکت مهندسی مشاور مهاب قدس آغاز شد. مبلغ قرارداد اولیه بالغ بر  ۸۹۰ میلیارد ریال و مدت اولیه قرارداد ۶۶ ماه می باشد.

 هدف از ساخت سد مخزنی پلرود، ذخیره و تنظیم آب رودخانه پلرود که دومین رودخانه بزرگ استان گیلان است، خواهد بود که با ساخت آن، امکان آبیاری بالغ بر ۲۷۰۰۰ هکتار از اراضی شالیکاری و باغات شهرستان های رودسر و املش و تامین آب شرب هفت شهر بزرگ شرق گیلان (رحیم آباد، رودسر، لنگرود، واجارگاه، کلاچای، املش و کومله) به میزان ۴۰ میلیون مترمکعب در سال و نیز تامین انرژی برق آبی به میزان ۷۰ گیگاوات در سال میسر خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز