خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون وکلای کردستان:

آسیب‌هایی همچون تجاوز و تعرض به کودکان به دلیل مصلحت‌اندیشی‌ خانواده‌ها پیگیری نمی‌شود

رشیدی با بیان اینکه کانون وکلا تنها نهاد مدنی مستقل حقوقی در کشور است، اظهار داشت: کانون وکلا، از نظر علمی و قانونی دارای اعتبار خاصی بوده و تابع قانون خاص خود می باشد که به آن جنبه مدنی و اجتماعی و اعتبار ویژه داده است .

به گزارش خبرنگار ایلنا، امید رشیدی در جلسه کارگروه بانوان و خانواده استانداری کردستان که صبح امروز در کانون وکلای کردستان، در سنندج برگزار شد، با بیان اینکه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه ناشی از شیوه‌های غلط تربیتی است گفت: تحقیر و سرزنش کودکان خصوصا در محیط‌های تربیتی و جمعی باعث جامعه گریزی کودکان شده و قدرت جسارت و اعتماد به نفس آن‌ها را از بین می‌برد. 

وی با بیان اینکه کانون وکلا، تنها نهاد مدنی مستقل حقوقی در کشور است، اظهار داشت: کانون وکلا، از نظر علمی و قانونی دارای اعتبار خاصی بوده و تابع قانون خاص خود می‌باشد که به آن جنبه مدنی و اجتماعی و اعتبار ویژه داده است. 

وی گفت: لازم است آمارهای مربوط به آسیب‌های اجتماعی و حقوق کودکان و زنان، از طریق کانون وکلا ارائه شود. 

رئیس کانون وکلای استان کردستان در مورد فعالیت‌های این کانون، گفت: مجله حقوقی به ‌صورت تخصصی در استان توسط این کانون منتشر می‌گردد. وکلای برجسته کانون و صاحب‌نظران این کانون آماده آموزش به اقشار آسیب‌پذیر جامعه بوده و آماده‌اند در جلساتی که برای مربیان یا خانواده‌ها در مورد حقوق زنان و کودکان تشکیل می‌شود، آموزش‌های حقوقی و مدنی لازم را ارائه کنند. 

رشیدی ادامه داد: حوزهٔ حقوق کودک حوزهٔ وسیعی است، رعایت نکردن حقوق کودکان منجر به آواره شدن و خیابانی شدن آن‌ها می‌گردد بنابراین لازم است که مربیان، معلمان، خانواده‌ها و اقشار جامعه با این حقوق آشنا باشند و در هر محیطی و در هر زمانی این حقوق رعایت شود. 

وی گفت: بسیاری از آسیب‌های وارده به کودکان مانند تجاوز و تعرض به علت مصلحت‌اندیشی‌های خانواده‌ها، معمولاً پی گیری نمی‌شود و خطرات جدی را به دنبال دارد که بعداً جبران آن بسیار مشکل خواهد بود. 

رئیس کانون وکلای استان کردستان تصریح کرد: باید همایش‌ها و جلسات منجر به نتیجه شود و از توانمندی وکلا در بحث همایش‌ها و جلسات کمک گرفته شود و این کانون آمادگی کامل دارد با بهزیستی، نیروی انتظامی و سایر ادارات ذی‌ربط، درزمینه آموزش همکاری لازم را داشته باشد. 

رشیدی به لزوم آشنایی نوجوانان با قوانین تأکید کرد و گفت: باید آموزش‌ها اولویت‌بندی شوند و به والدین آموزش داده شود که بیشتر مراقب فرزندان خود باشند و قوانین را به آن‌ها یادآوری کنند مثلاً در قوانین جدید حمل سلاح سرد ممنوع است باید خانواده‌ها این موارد را به فرزندانشان گوشزد کنند.

کد خبر : ۴۳۸۳۸۵