خبرگزاری کار ایران

براثر حوادث طبیعی؛

18 هزار میلیارد ریال خسارت به استان لرستان وارد شد

asdasd
کد خبر : ۴۲۲۶۴۱

استاندار لرستان گفت:حوادث طبیعی در6 سال اخیر 18 هزار میلیارد ریال خسارت به این استان وارد کرده است.

به گزارش‌ ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان، هوشنگ بازوند در جلسه ستاد مدیریت بحران استان لرستان افزود: بر اساس برآورد صورت گرفته در 6 سال اخیر سالانه سه هزار میلیارد ریال خسارت بر اثر بلایای مختلف بر استان لرستان وارد شده است.

وی اضافه کرد: در دولت تدبیر و امید تنها در سال 93 حدود یک‌هزارو 100 میلیارد ریال برای جبران این خسارت‌ها به لرستان اختصاص یافت که کمک خوبی برای جبران خسارت‌ها بود.

استاندار لرستان با بیان اینکه از مجموع 44 بلای طبیعی در دنیا 17 مورد در لرستان رخ می‌دهد گفت: لرستان جزو پنج استان حادثه‌خیز کشور است و در طول سال بر اثر وقوع این بلایا سالانه 10 نفر از مردم استان کشته می‌شوند.

بازوند با اشاره به وجود 390 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در سطح لرستان اضافه کرد: یک‌هزار و 200 هکتار بافت فرسوده با 220 هزار نفر جمعیت نیز در این استان وجود دارد و اگر حادثه‌ای رخ دهد این افراد در معرض خطر قرار می‌گیرند.

وی در ادامه با بیان اینکه در چرخه مدیریت بحران در کشور به مقوله علت‌یابی حوادث کمتر توجه شده افزود: به عنوان نمونه هر ساله شاهد مرگ و میر هموطنانمان به علت وقوع سیل در گلستان هستیم اما برای جلوگیری از خسارت‌های بیشتر علت یابی صورت نمی‌گیرد.

استاندار لرستان خواستار توجه وزارت کشور به شهرداری‌ها جهت تامین تجهیزات مورد نیاز برای مقابله با بحران‌های احتمالی شد و گفت: اگر شرط واگذاری بالگرد به استان لرستان احداث آشیانه امدادی است این آمادگی وجود دارد که آشیانه در دست ساخت استان که دارای 70 درصد پیشرفت فیزیکی است را تکمیل کنیم.
 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز