خبرگزاری کار ایران

دبیر حزب مردم سالاری خراسان رضوی:

برخی امام را به نفع خود مصادره می‌کنند/ اصلاح‌طلبان سخنان امام (ره) را برای مردم تبیین کنند

asdasd
کد خبر : ۳۶۷۹۸۴

دبیر حزب مردم سالاری خراسان رضوی گفت: قرار گرفتن لاریجانی و عارف در یک فراکسیون منطقی نیست، چرا که در غیر این صورت در مقابل آنها فراکسیون تندرویی در مجلس شکل خواهد گرفت که مورد پذیرش نیست.

نصیر بهزاد در گفت‌و‌گو با ایلنا اظهار کرد: انتخابات مجلس دهم علی رغم رد صلاحیت‌های گسترده نمایانگر نقش پر شور و رقابتی بود که این امر حکایت از اقتدار ملی و توسعه سیاسی در جامعه دارد، به عبارت دیگر نتایج انتخابات حکایت از این باور داشت که نظام سیاسی متکی بر آرای عمومی مردم است.

دبیر حزب مردم سالاری خراسان رضوی با بیان اینکه انتخابات روشی برای کسب مشروعیت اسلامی و مردمی است، تصریح کرد: مردم در شهرهای بزرگی مثل تهران و مشهد به لیست رای دادند و این اقدام هماهنگ مردم نشان از تقویت روحیه همبستگی، اتحاد و رقابت مسالمت آمیز از طریق صندوق رای داشت و قطعا این روند در آینده تدوام خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه انتخابات مجلس دهم به نهادینه شدن تحزب در کشور کمک کرد، افزود: مردم در این دوره از انتخابات بر این امر واقف شدند که رایشان تاثیرگذار است، در واقع مردم نشان دادند که فریب جوسازی‌های داخلی و خارجی مبنی بر عدم رای دادن به اصلاحات را نمی‌خورند، از این رو هوشمندانه در صحنه حضور پیدا کردند.

بهزاد در خصوص سخنان برخی مبنی بر دخالت دولت در عرصه انتخابات عنوان کرد: اگر عملکرد دولت را مورد بررسی قرار دهیم مشخص خواهد شد که این انتخابات کمترین میزان شکایت را نسبت به انتخابات گذشته داشته و به بیان دیگر انتخابات مجلس دهم در سلامت کامل توسط دولت انجام شده، حال این حملات ناشی از ناکامی در انتخابات مجلس است.

دبیر حزب مردم سالاری خراسان رضوی در رابطه با امکان قرار گرفتن لاریجانی و عارف در یک فراکسیون اظهار کرد: علی رغم آنکه علی لاریجانی در سال‌های اخیر با عقلانیت تصمیم گرفته، ایشان را یک اصول گرا می‌دانم، بنابراین انتظار می‌رود وی همچنان در فراکسیون اصول گرایان باقی بماند.

وی ادامه داد: علی لاریجانی و عارف می‌توانند تعامل خوب و سازنده‌ای در مجلس دهم داشته باشند اما قرار گرفتن این دو در یک فراکسیون منطقی نیست، چرا که در این صورت در مقابل فراکسیون تندرویی در مجلس شکل خواهد گرفت که مورد پذیرش نیست. عارف و  لاریجانی هر یک می‌توانند در بدنه فراکسیون خودشان و در همراهی با مردم تاثیرگذار باشند.

بهزاد در خصوص نسبت ارتباط مجلس دهم و دولت یادآور شد: نماینده مجلس وکیل المله است نه وکیل الدوله، بنده اعتقاد ندارم که مجلس دهم باید مطیع دولت و در حال اطاعت محض باشد، چرا که قوه مقننه و قوه مجریه ۲ قوه متشکل هستند، وظیفه مجلس قانون گذاری و کار کردن بر روی لوایح دولت است اما در ‌‌نهایت باید نظارت جدی‌اش را بر روی عملکرد دولت داشته باشد.

دبیر حزب مردم سالاری خراسان رضوی اظهار کرد: ما انتظار زیادی از مجلس دهم نداریم، همین که چوب لای چرخ دولت نگذارد کفایت می‌کند، بنابراین از نظر بنده وظیفه اصلی مجلس انجام کار کار‌شناسی و نظارت قوی با حفظ استقلال قوا است.

دبیر حزب مردم سالاری خراسان رضوی در رابطه با سخنان کواکبیان مبنی بر اینکه اگر عارف کاندیدای ریاست مجلس نشود بنده شخصا کاندیدا خواهم شد، افزود: از نظر بنده رقابت جدی بر سر کرسی ریاست مجلس بین عارف و لاریجانی خواهد بود و از ظرفیت مطهری وکواکبیان در نائب رئیسی مجلس استفاده خواهد شد.

بهزاد افزود: اعلام آمادگی کواکبیان برای کاندیدا شدن ریاست مجلس دهم در صورت نیامدن عارف را می‌توان از ۲ زاویه مورد تحلیل قرار داد، نخست آنکه کواکبیان اعتقاد دارد اکثریت مجلس از آن اصلاحات است از این رو باید تفکر اصلاحات ریاست مجلس دهم را به دست گیرد، از این رو تمام تلاش خود را به منظور کسب کرسی ریاست مجلس توسط عارف به کار گرفته است.

دبیر حزب مردم سالاری خراسان رضوی یادآور شد: دوم آنکه بسیاری از نمایندگان چه قبل و چه بعد از انتخابات از کواکبیان تقاضا کردند که در هیات رئیسه مجلس حضور داشته باشد و تمایل ایشان هم بیشتر معطوف به حضور در هیات رئیسه مجلس است، حال آنکه تفاوتی ندارد ایشان در مسند ریاست مجلس و یا نائب رئیسی آن حضور پیدا کنند.

وی در پایان در رابطه با حملات برخی از طیف‌های اصول گرا و وارد کردن اتهاماتی همچون بی‌دین و ضد انقلاب به جریان اصلاحات عنوان کرد: اصلاحات در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی و تحت فرمایشات رهبری تعریف می‌شوند و موید این امر سابقه مبارزاتی جریان اصلاحات در دوران انقلاب و هشت سال جبهه‌های دفاع مقدس است، اصلاح طلبان جزو یاران صدیق امام (ره) در قبل از انقلاب بودند، زندان‌ها رفته و شکنجه‌ها دیدند.

بهزاد تصریح کرد: اصلاح طلبان پس از انقلاب هم در صف اول جبهه جنگیدند و بسیاری به مقام جانبازی نائل آمدند، این حملات به اصلاحات در شرایطی مطرح می‌شود که خود حمله کنندگان نه صبغه انقلابی‌گری و نه سابقه حضور در جبهه‌های جنگ را در کارنامه دارند، هر چند که برخی از این حملات ناشی از کم کاری دوستان اصلاح طلب است، چرا که اگر اصلاح طلبان که سابقه انقلابی‌گری دارند سخنان و مواضع امام (ره) را بیشتر تبیین می‌کردند شاهد چنین حملاتی از سوی داعیه دارانی که امام را به نفع خود مصادره می‌کنند نبودیم، به نظر بنده این‌ها خود نمونه‌ای از بداخلاقی سیاسی است و ضرورت دارداصلاح‌طلبان سخنان امام (ره) را برای مردم تبیین کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز