خبرگزاری کار ایران

شناسنامه فرهنگی و هنری گیلان تدوین می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: در حال تدوین شناسنامه فرهنگی و هنری استان هستیم تا بتوانیم با شناسایی هنرمندان، خدمت‌رسانی بهتری داشته باشیم.

به گزارش ایلنا، جلسه هماهنگی برگزاری یازدهمین نمایشگاه کتاب گیلان با حضور مدیرکل و معاونان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و شهردار رشت و معاونان وی برگزار شد.

فیروز فاضلی در این جلسه با تسلیت فاجعه انسانی منا و تهنیت عید غدیر خم، با بیان اینکه نمایشگاه کتاب یک حادثه بزرگ فرهنگی‌ست، گفت: کمک شهرداری در برپایی نمایشگاه کتاب باعث کمک به همه شهروندان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان افزود: انتظار داریم شهرداری در ارایه خدمات به بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب فعال‌تر از گذشته باشد تا حضور مردم بیشتر و بهتر از گذشته صورت گیرد.

فاضلی با پیشنهاد اینکه شهرداری می‌تواند غرفه معرفی شهر رشت در کتب و نوشته‌های مکتوب را در نمایشگاه کتاب ایجاد کند، اظهار کرد: هدف از این غرفه حساس شدن مردم در مورد شهر رشت و ریشه تاریخی و فرهنگی آن است.

این مسئول ادامه داد: شهرداری و شورا با تخصیص اعتبار میزان تخفیف نمایشگاه را بیشتر کنند تا علاقه‌مندان به کتاب بتوانند کتاب‌های خود را راحت‌تر تهیه کنند.

وی با اشاره به اینکه مطابق آخرین آمار سرانه مطالعه گیلان جزو رتبه‌های برتر کشور است، افزود: هنوز کتاب از سبد خانوار گیلانی‌ها خارج نشده است.

سیدمحمدعلی ثابت قدم، شهردار رشت نیز در این جلسه اظهار کرد: در حال تدوین شناسنامه محله‌های رشت هستیم تا 55 محله رشت دارای شناسنامه شوند و از این کانال ارتباط بهتری با نخبگان شهر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه 15 تلویزیون شهری در 15 ناحیه رشت نصب می‌شود تا مردم از این کانال تمام اخبار شهری را بدست آورند، افزود: در این تلویزیون‌ها علاوه بر اطلاع‌رسانی، شخصیت‌های مطرح آن محله را به صورت الگو به ساکنان معرفی خواهیم کرد.

ثابت قدم با تأکید بر اینکه امروزه فرهنگ، تولید سرمایه و پول می‌کند، ادامه داد: چرا که در حوزه اقتصاد ما در اکثر موارد وارد کننده تکنولوژی هستیم باید در فرهنگ نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

شهردار رشت گفت: در شهرداری می‌توان با جمع‌آوری منابع اطلاعاتی در حوزه‌های مختلف، منابع مالی را در حوزه فرهنگی وارد کرد.

کد خبر : ۳۰۹۳۵۰