خبرگزاری کار ایران

فعالیت ۷۲۰کانون فرهنگی و هنری در مساجد گیلان

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان از تاسیس ۳۵ کانون در مساجد استان از ابتدای سالجاری تا کنون خبر داد و گفت: هم اکنون ۷۲۰ کانون فرهنگی و هنری در مساجد گیلان فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام سلیمان پورابراهیم، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان در گفتگویی اظهار کرد: افزایش کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد یکی از سیاست‌های ستاد عالی کانون‌های مساجد است و طبق مصوبه مجلس تا پایان برنامه پنجم توسعه باید ۲۵ درصد مساجد استان‌ها دارای کانون فرهنگی و هنری باشند.

وی با بیان اینکه گیلان دارای سه هزار و ۲۰۰ مسجد است، افزود: تا پایان برنامه پنجم توسعه باید کانون فرهنگی و هنری در ۸۵۰ مسجد استان تاسیس شود.

حجت الاسلام پورابراهیم تصریح کرد: هم اکنون ۷۲۰ کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان گیلان فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون ۳۵ کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان تاسیس شده است، اذعان کرد: تا پایان سال باید یکصد کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان تاسیس شود تا بتوانیم به مطلوب خود طبق برنامه پنجم توسعه دست یابیم.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری بازوی توانمند ادرات فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند خاطرنشان کرد: این کانون‌ها با فعالیت‌های گسترده در رشته‌های فرهنگی، هنری، مذهبی موجب جذب جوانان به مساجد می‌شود.

کد خبر : ۳۰۶۵۲۸