خبرگزاری کار ایران

دبیرکل حزب اسلامی کار

بهترین راه برای اداره کشور مبنا قرار دادن توسعه انسانی‌ست/باید از روش تک گفتاری درجامعه فاصله بگیریم

دبیرکل حزب اسلامی کار گفت: بهترین راه برای اداره کشور مبنا قرار دادن توسعه انسانی‌ست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، حسین کمالی در همایش تداوم اصلاحات درسایه عقلانیت با بیان اینکه در جامعه‌ای که امکان انتخاب‌های گوناگون وجود نداشته باشد افراد آنجامعه مجبور هستند‌‌ همان چیزی را که در مقابلشان قرار داده می‌شود را بپذیرند، افزود: موضوع توسعه انسانی براین محور استوار است که باید آنقدر روش، امکان و شرایط وجود داشته باشد تا مردم انتخاب بیشتری داشته باشند.

 مشاور رییس مجمع مصلحت نظام شریک شدن در عقل و اندیشه دیگران را شرط منطقی زندگی دانست و گفت: بایداجازه داد فرد مخالف درجامعه حرفش را بزند.

کمالی با بیان اینکه باید فردی را که نگران است را تشویق کنیم تا نظرات خود را بیان کند افزود: ما باید هنر تحمل شنیدن و قبول کردن نظرات دیگران را یاد بگیریم.

وی نبود سعه صدر در شنیدن نظرات دیگران را نقیصه کنونی جامعه دانست و افزود: باید از روش تک گفتاری‌ها در جامعه فاصله بگیریم.

دبیرکل حزب اسلامی کار اولین مشخصه توسعه انسانی را وجود نظرات متفاوت دانست و با بیان اینکه باید چندین نظر برای شنیدن در مقابل افراد قرار بگیرد افزود: در یک جامعه توسعه یافته فرد با در نظر گرفتن نظرات مختلف، مختار به انتخاب بین آن‌ها است.

انتخاب مردم بر مبنای ارائه برنامه‌های کاندیدا‌ها نیست

کمالی فقدان سازوکار لازم برای انتخاب از میان چند نظر و دیدگاه را ضعف کنونی جامعه دانست و با اشاره به درپیش بودن انتخابات مجلس گفت: یکی از چالش‌های جامعه در نبود شرایط لازم برای انتخاب یک دیدگاه در میان دیدگاه‌های متفاوت این است که انتخاب مردم بر مبنای ارائه برنامه‌های کاندیدا‌ها نیست.

وی ارزیابی عملکرد مسئولان در جامعه مترقی را اقدام براساس برنامه‌ای از پیش اعلام شده دانست و افزود: دراین‌گونه جوامع مردم مسئولانشان را براساس میزان عملکردشان درچارچوب برنامه‌های از پیش اعلام شده‌شان ارزیابی و گاهی مواخذه می‌کنند.

کمالی ارائه برنامه از سوی کاندیدهای جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا را فرصتی برای انتخاب صحیح مردم در انتخابات مجلس دانست و افزود: مردم خود انتخاب می‌کنند که به چه برنامه و چه جناحی رای دهند.

انتقاد از صدا و سیما

وزیر کار دولت سازندگی در بخش دیگری از صحبت‌هایش از صدا و سیما انتقاد کرد و با بیان اینکه رسانه ملی در برخی موارد باعث ایجاد بدآموزی در جامعه می‌شود گفت: در صداو سیما پول بیت‌المال را خرج می‌کنند و فیلم پلیسی می‌سازند که درآن همه همدیگر را بکشند.

برخی شاخص‌ها در حوزه اجتماعی را نگران کننده است

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب وجود برخی شاخص‌ها در حوزه اجتماعی را نگران کننده دانست و افزود: براساس آمارهای موجود درحال حاضر دو میلیون نفر در کشور به صورت تفننی مواد مخدر استفاده می‌کنند و دومیلیون نفردیگر هم معتاد رسمی در کشور وجود دارد و در هر ساعت ۱۶ طلاق ثبت می‌شود، این حقایق معنایی جز سست شدن بنیان خانواده ندارد.

وی بررسی عوامل به وجود آمدن این ناهنجاری‌های موجود در جامعه و برخی دیگر از شاخص‌های ناامید کننده در کشور را وظیفه مسئولان دانست و افزود: برای یک انسان عاقل و متعهد کاری سخت از این نیست که در مقابل چنین مسایلی احساس مسئولیت نکند.

وزیر کار دولت سازندگی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به ظرفیت‌های استان کرمانشاه در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: متاسفانه با وجود پتانسیل‌های فراوان در بخش‌های مختلفی نظیر منابع طبیعی و ظرفیت‌های زیست محیطی و جغرافیایی که می‌تواند منشا تحولات عظیمی در استان باشد، شاهد حجم زیادی از بیکاران تحصیل کرده و تحصیل نکرده در کرمانشاه هستیم.

حقیقتی تلخ که به اعتقاد وی زاییده شکل نگرفتن همت و اراده لازم برای ایجاد تغییر در این استان است.

اقتصاد ما از اقتصاد رقابتی به اقتصاد حمایتی تحت پوشش نفت تبدیل شده است

وی با بیان اینکه اقتصاد ما از اقتصاد رقابتی به اقتصاد حمایتی تحت پوشش نفت تبدیل شده است این اتفاق را عاملی برای تعطیلی بی‌سرو صدای بسیاری از واحدهای اقتصادی دانست و افزود: نتیجه چنین تفکری بیکاری، مسائل اجتماعی، خودکشی و طلاق است.

کمالی الزام به فاصله گرفتن از اقتصاد متکی بر نفت را نص صریح برنامه ۲۰ ساله توسعه دانست و افزود: در شرایطی که می‌بایست سالی ۲۰درصد از وابستگی دولت به نفت کاهش پیدا کند اما خبری از این اتفاق مهم نیست.

وی با انتقاد از عدم توجه به چنین برنامه‌ای گفت: وقتی قیمت نفت بالا و پایین می‌شود و تمام صنایع و در ‌‌نهایت اقتصاد ما هم بالا و پایین می‌شوند و وقتی سیاست غلط را اتخاذ می‌کنیم نباید انتظاری جزتعطیلی یکی پس ازدیگری واحدهای صنعتی و تولیدی داشته باشیم.

کد خبر : ۳۰۴۲۱۱