خبرگزاری کار ایران

محمدی در گفت‌وگو با ایلنا:

روش آموزشی"ری الس" اکتشافی علمی در آموزش زبان است

ابداع کننده روش آموزش زبان انگلیسی "ری الس" گفت: "ری‌الس" نگرشی بسیار متفاوت در آموزش زبان انگلیسی است و در حقیقت یک اکتشاف علمی در راستای زبان‌شناسی و به‌ویژه علم آموزش محسوب می‌شود.

"رضا محمدی" از نخبگان کرمانشاهی در موضوع آموزش زبان‌های خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در کرمانشاه اظهار کرد: "ری‌الس" طرحی بود ابتدا در اداره کل فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه آغاز شد و پس از یک‌دوره اجرا تحت حمایت اداره کل فنی و حرفه‌ای استان و اخذ مجوز، تحت واحد خصوصی به فعالیت خود ادامه داد که این آموزش مطابق استانداردهای سازمان فنی و حرفه‌ای صورت می‌گیرد.

این نخبه کرمانشاهی بیان کرد: "ری‌الس" نگرشی بسیار متفاوت در آموزش زبان‌انگلیسی است و در حقیقت یک اکتشاف علمی در راستای زبان‌شناسی و به ویژه علم آموزش محسوب می‌شود، این آموزش قابلیت آن را دارد که در طی یک سال زبان فرد را با فاکتوری نسبتا اصیل مطابق کسی که در یک کشور انگلیسی زبان بزرگ شده است آموزش دهد.

وی با اشاره به اینکه این برنامه آموزشی از سه بخش؛ آموزش تفکر گفتار، آموزش فرهنگ گفتار و محیط مجازی مکالمه تشکیل می‌شود، تاکید کرد: هر زبانی در حقیقت از یک نگرش خاص پیروی می‌کند که اگر بتوانیم آن نگرش را کشف و تعریف کنیم قواعد ساختاری کلام خود به خود ساخته می‌شوند و به مخاطب این قابلیت را می‌دهد که دو زبان مقصر گفتار را عینا مانند زبان مادری‌اش درک کند و ساختارهایی را استفاده کند بی‌آنکه آنها را قبلا دیده یا آموزش داده شده باشد.

وی افزود: این مبحث با فرهنگ گفتار و زبان انگلیسی ارتباط تنگاتنگ دارد و به طور همزمان آموزش داده می‌شود.

محمدی بیان کرد: سیستم "ری‌الس" تنها آموزشی است که در خود محیط مکالمه و رابطه مجازی فراهم آورده است یعنی شما را روزانه 10 دقیقه به طور مفید به یک کشور انگلیسی زبان برده و به طور طبقه‌بندی شده مورد آموزش قرار می‌دهد که در آن به سادگی مکالمه را می‌آموزیم .

این نخبه کرمانشاهی اظهار کرد: این آموزش نتیجه‌ای فوق‌العاده دارد تا جایی که در طی 10 جلسه نتیجه‌ای را حاصل می‌کنیم که سایر آموزش‌ها عادی به زبان در حدود یک سال زمان نیاز دارد.

وی به برنامه‌های خود در ارتقا این نوع روش آموزش اشاره کرد و گفت: در حال حاضر متمرکز بر چاپ کتب هستیم و خبر خوب آن است که بزودی طی چند ماه آینده می‌توانیم در رده سنی کودکان و بزرگان کتب آموزش ارزنده‌ای را در اختیار مخاطبان قرار دهیم.

وی تصریح کرد: همچنین بزودی سایت علمی این مرکز با آدرس www.reels.ir  در دسترس عموم مردم خواهد بود که در آن مقالات علمی ارزنده‌ای که شامل تمامی اکتشافات علمی reels هستند ارائه خواهد شد.

محمدی بیان کرد: برنامه دیگر ما آن است که بتوانیم تحت آموزش online عموم مردم کشور را از این آموزش بهره‌مند سازیم.

این نخبه کرمانشاهی تاکید کرد: تمام تلاش من در این راستا به گسترش معرفی و صدور این علم به تمامی نقاط کشور است و در این مسیر به کمک و حمایت همه همشهریان نیازمندم و امیدوارم بتوانم بزودی نام استانم را به زیبایی در تمام استان‌های دیگر بدرخشانم.

وی به برخی از نیازهای طبیعی برای ارتقا این روش تدریسی در زبان انگلیسی اشاره کرد و گفت: فکر می‌کنم با توجه به اینکه این علم دشواری‌های آموزش زبان را به طور چشم‌گیری یقین دارم که آینده آموزش را در سراسر کشور در دست خواهد گرفت و تقاضا دارم که تمامی مسئولان استانی در همه عرصه‌ها من را در جهت تحقیق این هدف ارزشمند و افتخار آفرین یاری می‌کنند.

وی افزود: بسیار خوب می‌بود که اگر استان می‌توانست بودجه‌ای در خور را به ما اختصاص دهد تا بتوانیم این امر را هرچه سریعتر جامع عمل بپوشانیم .

 

کد خبر : ۲۸۶۹۸۰