خبرگزاری کار ایران

با تاکید بر عدم مشاهده آنفلوانزای مرغی

عرضه و فروش مرغ بومی زنده در کرج ممنوع شد

فرماندار کرج با بیان اینکه تاکنون موردی از آنفلوانزای مرغی در این شهرستان گزارش نشده‌است، از جلوگیری عرضه و فروش مرغ بومی زنده دراین شهر خبر داد.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی فرمانداری کرج، محمدتقی ایرانی در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی کرج، با بیان اینکه این بیماری تنها در مرغ‌های بومی و زنده شیوع پیدا کرده و مرغ‌های موجود در کشتارگاه‌ها کاملا سالم هستند بر لزوم اجتناب شهروندان از خریداری مرغ‌های بومی زنده تاکید کرد.

وی با بیان اینکه کرج قطب تولید مرغ و تخم مرغ در کشور است، خاطرنشان کرد: یک ونیم میلیون قطعه مرغ تخم‌گذار در کلانشهر کرج وجود دارد که درصورت عدم پیشگیری در زمینه  شیوع این بیماری تاثیرات قابل توجهی در روند تولید و تامین تخم مرغ در این شهرستان به دنبال خواهد داشت.

ایرانی با بیان اینکه لازم است اطلاع رسانی مناسب در این خصوص انجام شود گفت: دستگاه‌های اجرایی مثل دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری‌ها و شبکه دامپزشکی موظفند دراین خصوص اطلاع رسانی‌های لازم را انجام دهند.

ایرانی گفت: بیشتر افرادی که با پرندگان زنده سرو کار دارند در معرض ابتلا هستند و دانشگاه علوم پزشکی استان البرز به صورت ضرب العجل باید این موضوع را تحت کنترل درآورده و ایستگاه قرنطینه را دردستور کار قرار دهد.

ایرانی از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده فروش مرغ‌های زنده در خیابان یا پرنده فروشی‌ها  با دستگاه‌های نظارتی و اجرایی از جمله دامپزشکی استان همکاری کنند و با شماره‌گیری 110 به نیروی انتظامی اطلاع دهند.

وی خاطرنشان کرد: قرار است با همکاری بازرسی اصناف و مراکز بهداشت و با همکاری شهرداری‌ها، از عرضه و فروش مرغ زنده در سطح شهر جلوگیری به عمل آید.

کد خبر : ۲۸۵۵۱۸