خبرگزاری کار ایران

سفیر سوئد :

ایران و سوئد در زمینه‌های گونا گون تعامل مثبتی با هم دارند/ معاون پارلمان سوئد یک ایرانی است

asdasd
کد خبر : ۲۷۶۱۶۵

سفیر سوئد در تهران، از جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از شرکای قدیمی و مهم تجاری و اقتصادی سوئد یاد کرد و گفت: این شراکت، سابقه‌ای طولانی و پایاپایی را در قالب صادرات و واردات به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی واموربین الملل شهرداری تبریز، پیتر تیلر در دیدار شهردار تبریز با سفرای کشورهای نوردیک، با اشاره به ساختار ارتباطی این کشورها، خاطرنشان کرد: کشورهای نوردیک علی‌رغم برخی تفاوت نظرهای سیاسی، از سال 1950 به بعد، هیچ محدودیتی برای ارتباط با هم نداشته‌اند؛ و این موضوعی است که تعامل شهروندان آن‌ها را با یکدیگر راحت می‌کند.

وی با بیان این‌که ارتباطات ایرانی -سوئدی در سوئد بسیار بارز است، خاطرنشان کرد:این ارتباطات تا حدی است که حتی در دولت سوئد یک ایرانی حضور دارد ؛ همچنین معاون پارلمان سوئد نیز یک ایرانی است.

سفیر سوئد در تهران، ادامه داد: اولین شهروند سوئدی در سال 1660 به ایران سفر کرده است.

به گفته تیلر، حدود صد سال پیش سوئد با ایران، در زمینه ایجاد مراکز ایجاد نظم و مقررات عمومی همکاری داشته است.

سفیر سوئد در تهران، خودروهای سنگین ولوو و اسکانیا را از جمله برندهای معروف سوئد عنوان کرد و گفت: حمایت و معرفی متقابل تولیدات صنعتی، قطعا راهگشای توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز