خبرگزاری کار ایران

امام جمعه ابوزیدآباد

روز 12 فروردین سرآغاز حکومت الله در این سرزمین است

asdasd
کد خبر : ۲۶۲۲۸۲

امام جمعه ابوزیدآباد گفت:روز 12 فروردین یوم الله است و این روزی است که حکومت الهی و اسلامی از سوی مردم تثبیت شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در آران و بیدگل  حجت الاسلام و المسلمین حسن مفرح زاده، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک روز 12 فروردین،روز جمهوری اسلامی اظهار داشت:حکومت و نظام الهی دو بعد آسمانی و الهی و بعد مردمی و زمینی دارد و حضرت امام(ره)در مورد جمهوری اسلامی فرمودند"جمهوری اسلامی،نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر".

وی با اشاره به دو شاخص جمهوریت و اسلامیت در حکومت اسلامی اذغان داشت:اسلامیت و جمهوریت است که به این نظام ارزش می‌دهد،چون روح و روان جمهوری اسلامی اسلامیت است و مردم نیز در حکومت اسلامی جایگاه بلندی دارند.

حجت الاسلام مفرح زاده به به بخشی از ببانات رهبر معظم انقلاب در اجتماع عظیم زائران و مجاوران حرم رضوی(ع) در روز اول فروردین پرداخت و خاطرنشان نمود: مقام معظم رهبری در تبیین شعار سال جدید یعنی دولت و ملت، همدلی و همزبانی گفتند اسلام از تمام سلیقه‌های اجتماعی، انسجام و هم‌افزایی و کمک کردن به یکدیگر را می‌خواهد، بنابراین هر دولتی در نظام اسلامی باید مورد حمایت و پشتیبانی همه مردم حتی کسانی که به آن رای نداده‌اند قرار بگیرد.

امام جمعه ابوزیدآباد پیرامون روز 13 فروردین،روز طبیعت خاطرنشان نمود:در این روز مردم به دل طبیعت می‌روند و سزاوار و لازم است که در جهت روح و نشاط خود در دل طبعت قرار بگیریم ولی نباید این امر موجب گناه و معصیت شود و همه باید از طبیعت محافظت کنند و به آثار رحمت خدا نگاه کنند و از طبیعت درس و عبرت بگیرند.

حجت الاسلام مفرح‌زاده با توجه به توسعه اطرف امامزاده عبدالله بن علی(ع) به مسئولین این شهر و توجه قرار دادن آنها از این مرکز و مکان مقدس اظهار داشت: از مسئولین شهر می‌خواهیم نسبت به آزادسازی،احداث راه و توسعه اطراف این مکان مقدس توجه ویژه‌ای داشته باشند و این امامزاده و شهدای آن مکان نگین شهر ما هستند و مکانی برای زیارت زائران و گردشگراناست و مردم نیز همکاری داشته باشند تا موجب پشرفت شهر از لحاظ اقتصادی،اجتماعی و دینی شود.

وی در بخشی دیگری از خطبه‌ها یکی از مواردی که موجب تقوا و توسعه آن در جامعه بشری می‌شود را نظام الهی و حکومت دینی دانست و خاطرنشان نمود: در سایه نظام الهی و حکومت دینی است که احکام الهی جاری می‌شود، چون حکومت خدا،انبیاء،ائمه و فقها برای برپایی حق و عدالت و گسترش علم و پیشرفت و آبادنی دنیا و آخرت است و حکومت فقط از آن خداوند است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز