خبرگزاری کار ایران

یادواره هزار و ۱۸۱ شهید ارتش استان اردبیل برگزار شد

یادواره هزار و ۱۸۱ شهید ارتش استان اردبیل با حضور جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سالن شش هزارنفری رضازاده اردبیل با حضور مسئولان استانی و خانواده‌های شهدا برگزار شد.

به گزارش ایلنا، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با حضور در یادواره 1181 شهید ارتش استان، عنوان کرد: تمامی شهدا با بصیرت و نثار خون خود، توانستند چهره‌ای حماسی ترسیم کرده و ایران اسلامی با عظمت و شجاعت شناخته می‌شود.

آیت‌الله سید حسن عاملی تصریح کرد: اقتدار کنونی سهل، آسان و ارزان بدست نیامده بلکه برای آن بهای سنگینی پرداخت شده است و شهادت افرادی که هر کدان یک نسل جدید می‌توانستند ایجاد کنند را برای پایداری و حفظ نظام تقدیم کرده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به 54 هزار شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران، عنوان کرد: ارتشیان از اول انقلاب با درایت و کیاست به ولایت هم پیمان شده و نهایت صاحب بصیرت شدند، در جایی که عراق هنوز هم که هنوز است با ارتش خود درگیر است، اما ارتش ما برای حفظ استقلال کشور از تمامیت عرضی آن دفاع کرده است.

امام جمعه اردبیل گفت: ارتش مدافع 3 عنوان بوده است، اول آنکه خاک وطن که حفظ و به دهان رژیم بعث عراق که قصد داشت ایران را به 5 قسمت نقسیم کند، مشت کوبنده‌ای زده و با همت بسیجیان نگذاشته‌اند حتی یک وجب از خاک کشور که همچون ناموس است به دست دشمن بیفتد.

وی افزود: دومین نکته، که ارتش و نیروهای مسلح از آن دفاع می‌کنند، حفظ جایگاه با عظمت انقلاب اسلامی در  تحولات جهانی است، در حالیکه قدمت دانشگاه تهران 70 سال و دانشگاه آکسفورد 700 است، به اذعان خود غربی‌ ها ، جمهوری اسلامی ایران عقب‌ماندگی ‌500 ساله خود در طول 36 توانسته جبران کند و ما این امر را مرهون خون شهدا و عزت خانواده‌ های آنها هستیم.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: ارتش ما همچنین مدافع دین و مظهر ایران اسلامی بوده است و این اقتدار در راستای همان شعاری بوده است که در ابتدای انقلاب با اندیشه اسلامی وارد عرصه شده است.

آیت‌الله سید حسن عاملی در پایان سخنان خود تصریح کرد: بی شک ایران قدرت اول منطقه است و به هیچ یک از قطعنامه های ظالمانه صادر شده از سوی شورای امنیت سازمان ملل تن نخواهد داد و بر عکس این 1+5 است که تسلیم اراده ما شده است.

به گزارش ایلنا، فرمانده تیپ 40 مستقل ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مراسم گفت: اولین یادواره در استان اردبیل است که با این وسعت برپا شده و جا دارد دیگر استان ها با الگوگیری از مراسم امروز، نام و یاد شهدای گرانقدر ارتش را گرامی بدارند.

دارالاشهدا، شناسنامه جدید اردبیل

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران که در مراسم یادبود شهدای ارتش استان اردبیل سخن می گفت، بیان کرد: سربلندی دیروز، اقتدار امروز و افتخار فردا را مرهون خون شهدا هستیم.

به گزارش ایلنا، امیرسرتیپ کیومرث حیدری اظهار داشت: اردبیل را مردم، ییلاق ایران می دانند و آن را نام سبلان، چشمه های بهشتی و دشت های سرسبز می شناسند، اما امروز این شهیدان به خدا پیوسته ، این انسان های آزاده شناسنامه جدیدی برای اردبیل آفریده اند.

وی با اشاره به تاریخ اردبیل و شکوهمند خواندن آن، عنوان کرد: شخصیت های فرزانه ای چون مقدس اردبیلی در پایتخت ابوالفضل عباس و دارالمومنین پرورش یافته اند که شأن و منزلت بالایی به این خطه از کشور پهناور ایران داده است.

دکتر حیدری در راستای اقتدار کشور افزود: وقتی قرآن را باز می کنیم، پس از نام خدا، کلمه الحمد اله مواجه می شویم و این یعنی هیچ عبارتی بالاتر از شکرگذاری نیست و حال ما باید قدردان و سپاسگذار خداوند منان باشیم به خاطر امنیت، عزت و صلابت کشور در منطقه بوجود آورده است.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: انسان در پرتو نعمت های الهی است که از آنچه که خلق شده است، به نحو احسنت استفاده کند، پس تکلیف است که شکر گذار باشد.

امیرسرتیپ حیدری با بیان اینکه بالاترین نعمت خدا، نعمت ولایت است، گفت: خداوند کریم امروز ما ایرانیان را از نعمت ولایت برخوردار کرده است و تکیلف ما قدردانی و سپاس از پرودگار و اطاعت از امر ولایت است.

وی تصریح کرد: امروز بر روی این کره خاکی، با بر افراشتن پرچم اسلام و قرار گرفتن زیر امنیت ولایت، به کشوری قدرتمند و تاثیرگذار بر جغرافیای هستی تبدیل شده ایم.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: گوشه ای از اقتدار کشور به واسطه موضع و جبهه گیری مثام معظم رهبری بوده است که 6 کشور قدرتمند جهان با ایران بر سر یک میز مذاکره نشستند و 5 کشور از این کشورها که دارای حق وتو هستند در مقابله با ایران اسلامی به پشتوانه شهدا و ولایت فقیه به زانو در آمده اند.

دکتر حیدری گفت: شاهد این بودیم که در بحث هسته‌ای آمریکا به قزافی حاکم وقت لیبی بداخلاقی و تذکر داده بود که بعد از اندکی قزافی تمامی تجهیزات خود را سوار کشتی کرده و به این کشور تحویل داد ولی جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب با رهبری هوشمندانه مقام معظم رهبری در مقابل استکبارهای جهانی ایستادگی کرده است.

این مقام لشگری با اشاره به سه مؤلفه بصیرت ولایت و هدایت آن، مکتب نورانی اسلام و حضور مردم غیورمردم ایران، خاطرنشان کرد: ایران اسلامی روز به روز قدرتمند می شود.

امیرسرتیپ حیدری گفت: امروز بنده با افتخار می‌گویم که مرزهای ایران یکی از امن ترین مرزهای دنیا بوده و این مرزها در حال حاضر از شرایط امنیتی کاملی برخوردار هستند که این امنیت به برکت خود شهدا و درایت هوشمندانه مقام معظم رهبری حاصل شده است.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران درپایان سخنا خود با اشاره به امیرمختاری فر، اظهارداشت: بارها مأموریت هایی را به ایشان سپرده ام که تنها افراد برگزیده ای توان انجام آن را داشته اند و خدا را شاکرم که در ارتش جمهوری اسلامی ایران چهره های خدومی این چنین کم نداریم.

رونمایی از از کتاب شهدای ارتش استان اردبیل

در ابتدای این مراسم امیر محمد مختاری ‌فر اظهار داشت: اردبیل پایدارترین، ولایی ترین و شهیدپرورترین استان کشور بوده و قدرتمند ترین منطقه نیز خطه آذربایجان و در راس آن اردبیل است.

به گزارش ایلنا، وی با اشاره به اینکه خانواده های شهدا، با تاسی از زندگی ولایی و الگوگیری از ائمه معصومین، فرزندانی برومند تربیت کرده اندریال گفت: خواستگاه این خانواده از همان شهدای دشت کربلا است.

فرمانده تیپ 40 مستقل ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: اگر می بینید وهابیت در برخی کشورها که یک مشت به ظاهر مسلمان را دربردارد، جولان میدهد، دلیلش ضعیف بودن ایمان آنها است.

امیر مختاری فر خاطرنشان کرد: هنوز دشمنان خدا، با ارتش امام زمان (عج) و شیعیان واقعی برخورد نکرده اند، تا ببینند یک شیعه ایرانی، یک شیعه مهدوی چگونه در مقابل ظلم ایستادگی خواهد کرد و شهادت را افتخاری بر خود می داند.

وی یادآور شد: کوچک و بزرگ، زن و مرد همگان در هر زمانی که لازم باشد برای دفاع از این کشور خون خود را اهدا کرده و در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشته و اجازه تعرض به ناموس این کشور را به هیچ کسی نخواهند داد.

فرمانده تیپ 40 مستقل ارتش جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: استان اردبیل که آن را بعنوان شهر ابوالفضلی می شناسند، با پیروی از ولایت فقیه و زنده نگه داشتن خون شهدا، راه و مسیر آنان را ادامه خواهد داد.

در پایان این مراسم، از کتاب شهدای ارتش استان اردبیل که از سوی پایگاه اطلاع رسانی شهدای ارتش تهیه و تنظیم شده است، رونمایی شد.

این کتاب که مربوط به 130 تن از شهدای گرانقدر است، جلد نخست مجموعه ی 9 جلدی کتاب شهدای ارتش استان اردبیل است.

همچنین با قدردانی از تمام خانواده های شهدا در استان به نمایندگی از هر شهرستان یک و اردبیل و حومه 4 خانواده انتخاب و در نهایت از 12 خانواده شهید ضمن تجلیل، با لوح یادبود از آنان تجلیل شد.

کد خبر : ۳۳۰۴۷۶