خبرگزاری کار ایران

ایستگاه نیر میزبان دویست و شصت و دومین قطار کتاب‌خوان

دویست و شصت و دومین نشست از سلسله نشست‌های به اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده، با حضور کتابداران، نویسندگان، اهالی رسانه و فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی در سالن فرهنگسرای الغدیر شهرستان نیر برگزار شد

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، در نشست کتابخوان شهرستان نیر که با حضور جعفر نوع‌خواه معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، منیری معاون فرماندار نیر، ندیری رئیس شورای اسلامی این شهر و جمعی از کتابدارن، دانشجویان و علاقه‌مندان به کتاب برگزار شد، 9 نفر از کتاب‌خوانان در یک محیط پرشور فرهنگی، به ارائه خلاصه‌ای از کتاب‌های خوانده شده خود پرداختند:

روزبه صمدی، نویسنده و شاعر،  با ارائه کتاب «تاریخ و گردشگری شهرستان نیر» در حوزه تاریخ، نخستین کتاب خوان این نشست بود. این کتاب نوشته یوسف اسماعیلی و روزبه صمدی و نشر ساوالان بوده و به تاریخ، فرهنگ و جاذبه‌های گردشگری شهرستان نیر می‌پردازد.

عیسی سجودی، دبیر آموزش و پرورش و فعال فرهنگی، با ارائه کتاب «آمادگی‌های خواندن کودکان» نوشته بهروز صفیه شکوهی و عیسی سجودی و نشر نگین سبلان، دومین کتاب‌خوان این نشست بود. این کتاب در حوزه کودک تألیف شده و به مهارت‌های کلامی و مطالعه پیش نیازهای خواندن در کودکان می‌پردازد.

رضا مفرح، کتابدار کتابخانه‌های عمومی نیر، با ارائه کتاب «چگونه شاد و خنده رو باشیم» نوشته احمد لقمانی و نشر بهشت بینش، سومین کتاب‌خوان این نشست بود. این کتاب، معارفی از آیات الهی و آموزه‌های وحیانی را در بر دارد که در آن به سرچشمه زلال معرفت رو کرده، پژوهشی نو و برداشتی روشنگر درباره خنده، شوخی و شادمانی را ارائه می‌دهد.

فاطمه الزهرا ندیری، کتابدار دیگر کتابخانه‌های عمومی نیر با ارائه کتاب «دختری با روسری آبی» نیز چهارمین کتاب‌خوان نشست بود. این کتاب، تألیف فریبا طالش پور بوده و در ضمن آن، زندگی شهیده نسرین افضل از دوران نوجوانی تا شهادت در 11 فصل از زبان دوستان و آشنایان به تصویر کشیده شده است.

زینب انجامی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نیر نیز با ارائه کتاب «چه خوب بود اگر اینها را قبلاً به من گفته بودند» در حوزه سبک و مهارت‌های زندگی، به عنوان پنجمین کتاب‌خوان در نشست شرکت کرد. این کتاب، نوشته آنت لایاسول، ترجمه مهدی قراچه داغی و نشر ذهن آویز بوده و از آثار ویژه جوانان است که در چهار بخش مختلف به موضوعات خودشناسی، خودسازی و راه و رسم زندگی می‌پردازد و مخاطبان خود را در رسیدن به موفقیت‌ها و اوج‌ها و زندگی کردن در محدوده توانمندی‌های بالقوه یاری می‌دهد.

پیمان جلیل پور، پژوهشگر اهل نیر نیز با ارائه کتاب «بازی با انگشت‌ها» نوشته مصطفی رحماندوست و نشر کانون پرورش فکری در حوزه کودک و نوجوان، ششمین کتاب‌خوان نشست بود. این کتاب که با تصویرگری هاله لادن به چاپ رسیده، تلفیقی از "شعر"، "بازی" و "نمایش" است که هر کدام ابزار مناسبی برای آموزش به کودکان است. انگشت‌ها در هر قصّه از این کتاب، وارد ماجرای تازه‌ای می شوند و به بازیگرانی جدید، جاندار و زنده تبدیل می‌شوند.

همچنین، غزاله اشجعی، نوجوان فعال در حوزه فرهنگی با ارائه کتاب «رد خون روی برف»، هفتمین کتاب‌خوان حاضر در نشست بود. کتاب مذکور روایت فرهاد خضری از زندگی شهید محمود کاوه بوده و نشر روایت فتح در حوزه دفاع مقدس است. این کتاب، با نگاهی به زندگی شهید، از روزهایی می‌گویند که همسر و پدر و مادر و خواهرهای شهید جبهه رفتن‌های مکرر او را به تماشا نشسته‌اند و همرزمانش شاهد شهامت‌ها و پایمردی‌های مکرر او بوده‌اند.

علی میرزاپور، کتابدار کتابخانه‌های عمومی نیر، با ارائه کتاب «آه» در حوزه دین، هشتمین کتاب‌خوان نشست بود. این کتاب، بازخوانی مقتل حضرت سید الشهداء(ع) است که با ویرایش یاسین حجازی در 579 صفحه توسط موسسه فرهنگی جام طهور وارد بازرار نشر شده است.

خسرو کامران، مسئول کتابخانه عمومی شهرکورائیم نیز با ارائه ترجمه جواد محدثی از کتاب مقتل امام حسین(ع)، نهمین کتاب خوان نشست بود که با ارائه خود، به گوشه‌هائی از مطالب مندرج در کتاب در خصوص زندگی امام حسین(ع)، شهادت ایشان و یاران باوفای آن حضرت و روایت‌ها و احادیث مرتبط پرداخت.

کد خبر : ۳۳۰۴۷۳