خبرگزاری کار ایران

انجمن بیماران سرطانی مهرانه زنجان، به درمان رایگان می‌پردازد

asdasd
کد خبر : ۶۸۷۲۴

رییس هیات مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مهرانه گفت: مرکز رادیو تراپی و کلینیک تخصصی بیماران سرطانی زنجان در کشور بی نظیر است.

ایلنا: رییس هیات مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مهرانه زنجان گفت: راه اندازی چنین کلینیک تخصصی‌ای موجب کاهش سفرهای درمانی به سایر استان‌ها و تسهیل امور درمان می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، می‌نوش مقیمی در بازدید ورزشکاران استان از ساختمان در دست احداث کلینیک تخصصی بیماران سرطانی گفت: در کشور واحدهای رادیو تراپی مجزا از واحد شیمی درمانی به شکل کلینیک تخصصی مهرانه زنجان وجود ندارد.

مقیمی خاطر نشان کرد: با افتتاح مرکز رادیو تراپی و کلینیک تخصصی بیماران سرطانی زنجان که وابسته به انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مهرانه است بیماران به صورت رایگان تحت درمان قرار خواهند گرفت.

این فوق تخصص خون و آنکولوژی گفت: راه اندازی چنین کلینیک تخصصی‌ای موجب کاهش سفرهای درمانی به سایر استان‌ها و تسهیل امور درمان می‌شود.

مدیر عامل انجمن خیریه مهرانه زنجان نیز در ادامه با اشاره به پیشینه این انجمن گفت: مهرانه در زنجان از سال ۸۵ آغاز به کار کرد و طی این مدت موفق به جذب تعداد زیادی از نخبگان و خیرین شده است.

وثوق با بیان اینکه دو هزار و ۴۰۰ بیمار سرطانی، تحت پوشش حمایت‌های خیریه مهرانه هستند افزود: هزینه‌های درمان این تعداد بیمار که از طریق کمک‌های مردمی تامین می‌شود ماهانه یک میلیارد ریال است.

وی یادآور شد: اکنون در بیمارستان ولیعصر (عج) زنجان یک بخش ویژه برای بیماران سرطانی دایر است، همچنین مرکز رادیو تراپی و کلینیک تخصصی بیماران سرطانی در زمینی به مساحت ۱۸ هزار متر مربع با ۱۴ هزار متر مربع زیربنا توسط خیرین در دست احداث است.

مدیر عامل انجمن خیریه مهرانه زنجان اعتبار مورد نیاز برای احداث مرکز رادیو تراپی و کلینیک تخصصی بیماران سرطانی را ۲۰۰ میلیارد ریال اعلام و ابراز کرد: تا کنون ۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این مرکز هزینه شده است.

اصغر وثوق خاطر نشان کرد: دستگاه رادیو تراپی با قیمت ۳۰ میلیارد ریال برای این کلینیک خریداری شده است تا به محض تکمیل ساختمان کلینیک در محل نصب شود.

وی تامین اعتبار ۲۰۰میلیارد ریالی مورد نیاز ساخت مرکز رادیو تراپی و کلینیک تخصصی بیماران سرطانی را نیازمند همکاری همه اقشار جامعه دانست و اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی نامناسب نمی‌توان وابسته به کمک‌های مردمی با مبالغ بالا بود.

مدیر عامل انجمن خیریه مهرانه زنجان با اشاره به حضور ورزشکاران در انجمن خیریه مهرانه گفت: دریچه حمایت‌های ورزشکاران نیز به روی مهرانه گشوده شده است.

وثوق نقش ورزش را در پیشگیری از بیماری‌های مهم خواند و ابراز امیدواری کرد: پیشگیری از امراض مختلف مقدم بر درمان باشد.

وی یادآور شد: در کلینیک تخصصی بیماران سرطانی مهرانه زنجان بخش پیشگیری و تحقیقات سرطان نیز ایجاد می‌شود.

مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان که برای حمایت از مهرانه در این گردهمایی حضور داشت گفت: با ترویج ورزش‌های همگانی و ارزان می‌توان مانع بروز بسیاری از بیماری‌ها شد.

ایرج رحمانی افزود: اولویت دادن به پیشگیری از بروز بیماری‌ها از اتلاف بسیاری از هزینه‌ها پیشگیری می‌کند.

وی با اعلام حمایت جامعه ورزشی از انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مهرانه ابراز کرد: ورزشکاران استان با جان و دل از بیماران سرطانی حمایت خواهند کرد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان از برگزاری پیاده روی همگانی در هفت شهرستان استان خبرداد و گفت: این همایش پیاده روی دهم خرداد سال جاری برگزار می‌شود.

در پایان گفتنی است در این همایش تعداد زیادی از قهرمانان ملی ورزشکار استان زنجان از جمله «صمد ایپکچی»، «مهدی سهرابی»، «مسعود فتحی» فرحناز عشقی «،» امیرحسین سلطانی «و سایر ملی پوشان و پیشکسوتان عرصه ورزش آمادگی خود را برای همکاری با انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مهرانه اعلام کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز