کد خبر: 87566 A

رئیس انجمن خودرو اصفهان:

ظرفیت صادرات قطعات خودرو استان اصفهان بالا است بنابراین ایجاد و تقویت یک برند قطعات خودرو می‌تواند نه تنها در بازار داخلی که در بازار خارجی معرفی شود.

ایلنا: ابراهیم احمدی رئیس انجمن خودرو اصفهان در نخستین جلسه هماهنگی شبکه قطعه سازان خودرو سبک در اتاق بازرگانی اصفهان، تشکیل یک برند در بخش تولیدات قطعات خودرو همراه با بسته بندی مناسب و خدمات پس از فروش را عامل مهم توسعه واحدهای قطعه سازی استان دانست.

به گزارش ایلنا از اصفهان، رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق از راه اندازی شبکه قطعه سازان خودرو سبک زیر مجموعه مرکز مبادلات پیمانکاری فرعی اصفهان در آینده نزدیک خبر داد و تاکید کرد: این شبکه با حضور تولیدکنندگان برجسته قطعات خودرو استان و زیرمجموعه مپفا (مرکز مبادلات پیمانکاری اصفهان) فعالیت می‌کند.

مصطفی رناسی وظیفه اتاق را ایجاد چتر بر روی بخش‌های اقتصادی جهت ایجاد و تقویت آنان بیان کرد و گفت: اتاق می‌تواند بستر مناسب برای توسعه اقتصادی استان ایجاد کند و با همکاری فعالان اقتصادی می‌توان شاهد رونق این بخش‌ها باشیم.

وی با اشاره به حمایت دولت از قطعه سازان طی دو دهه گذشته گفت: با وجودی که برخی از کار‌شناسان در ایران مزیتی برای تولید خودرو قایل نیستند ولی برای قطعه سازی مزیت نسبی در کشور وجود دارد.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی اصفهان، صنعت خودرو را نیازمند سرمایه گذاری بسیار سنگین دانست و افزود: مشارکت در تولید خودروهای خارجی می‌تواند مزیت قطعه سازی ایران را افزایش دهد.

مدیر یک شرکت تولید قطعات بدنه خودرو نیز در این جلسه اظهار امیدواری کرد تشکیل شبکه خودروی سبک در اتاق اصفهان، منشا پروژه‌های بزرگ خودروسازی در استان و کشور باشد و ادامه داد: ظرفیت صادرات قطعات خودرو استان اصفهان بالا است بنابراین ایجاد و تقویت یک برند قطعات خودرو می‌تواند نه تنها در بازار داخلی که در بازار خارجی معرفی شود.

عباس صیادی‌زاده، استعداد تولیدکنندگان قطعات خودرو در اصفهان را قابل توجه دانست و گفت: اصفهان در تولید قطعات بویژه در شاخص‌های خرابی قطعات و تحویل به موقع توانسته رتبه‌های نخست داخلی و خارجی را از آن خود کنند.

وی هدف این شبکه را توانمندسازی تولیدکنندگان قطعات خودرو در بازارهای داخلی و خارجی دانست و گفت: این شبکه می‌تواند در بخش (after market) خدمات پس از فروش فعالانه در عرصه بازار حضور داشته باشد.

این تولیدکننده قطعات بدنه خودرو، با اظهار تاسف از عدم راه اندازی خط تولید موتور ملی در اصفهان و ایجاد دست انداز از سوی برخی از خودروسازان در این پروژه گفت: این خط تولید با مشارکت صنعتگران می‌توانست در طول دو سال در اصفهان راه اندازی شود.

وی اضافه کرد: پس از کشتی سازی، خودروسازی بیشترین سهم اشتغال را در جهان به خود اختصاص داده است بر این اساس می‌توان با تقویت تشکل‌های خودرویی در بخش‌های مختلف زمینه توانمند شدن این صنعت در داخل و خارج را فراهم کرد.

در ادامه مسوول مرکز پیمانکاری فرعی اصفهان (espx) با معرفی مپفا گفت: این مرکز با هدف توسعه صنایع کوچک و متوسط توانسته در بخش‌های فولاد، خودرو سنگین و نفت تشکیل شبکه بدهد، توسعه بازارهای جدید برای اعضای این شبکه و معرفی پیمانکاران به کارفرمایان از دیگر وظایف این مرکز است.

احسان خیام باشی حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی تخصصی بخشی از فعالیت شبکه برای معرفی توانمندی اعضا اعلام کرد و ادامه داد: در طی چند ماه از راه اندازی مپفا اصفهان، شبکه نفت مرکز توانسته۹۸۰ میلیون تومان و شبکه فولاد ۵۳۰ میلیون تومان تا کنون قرار داد بسته است.

وی ایجاد حس مشترک بین اعضا را مهترین عامل موفقیت شبکه عنوان کرد و گفت: میل به تعالی فعالیت اقتصادی و روحیه کار گروهی از جمله پارامترهای مورد نیاز این شبکه‌هاست.

رئیس انجمن خودرو اصفهان
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر