کد خبر: 66695 A

از سوی معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شد:

تعداد 236درخواست و شکایت مردم شریف و گرامی استان اصفهان مورد رسیدگی قرار گرفت

اصفهان - ایلنا:  ابراهیم نظری جلالی معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جریان دور چهارم سفرهای استانی هیات دولت به استان اصفهان به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به درخواست و مشکلات مردم اصفهان رسیدگی کرد.
به گزارش ایلنا،   ابراهیم نظری جلالی گفت: تعداد 326 درخواست و شکایت مردم شریف و گرامی استان اصفهان مورد رسیدگی قرار گرفت.
وی افزود: 21 درصد از این درخواستها مربوط به اشتغال، 19 درصد مربوط به مسایل بیمه ای و درمانی، 13 درصد مربوط به مشکلات کار و کارگری و تبدیل وضعیت استخدامی، 15 دصد درخواست وام و تسهیلات بانکی، 8 درصد درخواست کمکهای مالی، 3 درصد امور مربوط به تعاون و مسکن مهر و 21 درصد نیز سایر درخواستها از جمله کمکهای دولتی است.

نظری جلالی افزود: حدود 60 نفرنیز درخواستهای خارج از موضوعات مرتبط داشتند که به ستادهای مربوطه هدایت شدند.
وی در خصوص نحوه رسیدگی به درخواستهای مردمی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نحوه رسیدگی به درخواستهای مردمی به صورت سه دسته مجزا انجام می شود. ابتدا آن دسته از مراجعات مردمی که امکان رسیدگی و اقدام قانونی در ادارات و مراکز زیر مجموعه میسر باشد بلافاصله پس از ثبت و اخذ دستور و کد رهگیری با فوریت در جریان و روند اجرایی و اداری قرار گرفته و با توجه به اهمیت خدمت رسانی ویژه به این قشر از مراجعین، اقدامات مساعد لازم صورت می گیرد.
وی تصریح کرد: دسته دوم مراجعینی می باشند که اکثر راهها و مبادی معمول قانونی را طی کرده ولی نتیجه مورد نظر را کسب نکرده اند و درخواست توجه و مساعدت ویژه به خصوص درخواست تغییر یا تسهیل قوانین و دستورالعملهای معمول را دارند که در این خصوص اقدام این وزارتخانه هدایت نامبردگان به مراکز ذی ربط و درخواست اقدامات تکمیلی و ویژه و اعمال نهایت مساعدت ممکن می باشد.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در صورت عدم حل و فصل موضوع و در صورت محق بودن متقاضی مکاتبات و پیگیری لازم در جهت تغییر احتمالی در دستور العملها یا آیین نامه ها و بخشنامه های مانع به عمل می آید.
نظری جلالی افزود: دسته سوم مراجعینی هستند که درخواستهایی خارج از حدود وظایف این وزارتخانه داشتند که بالطبع به ستادهای مرکزی یا ستادهای مربوطه هدایت می شوند که امید است مجموعه اقدامات انجام شده مورد قبول خداوند منان قرار گیرد

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر