کد خبر: 36931 A

آیین تجلیل از یك فرهنگی كاشانی، كه به عنوان پژوهشگر برتر دانشگاه فرهنگیان كشور معرفی شد، در كانون جوانه های این شهر برگزار شد

ایلنا - كاشان: آیین تجلیل از یك فرهنگی كاشانی، كه به عنوان پژوهشگر برتر دانشگاه فرهنگیان كشور معرفی شد، در كانون جوانه های این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگارایلنا در كاشان رییس كانون بسیج فرهنگیان كاشان در این مراسم  گفت: حسین فخره ای، با تعهد و تخصص، به راستی كه مسوولیت خود را به عنوان یك فرهنگی بسیجی در شرایط روبه رشد جامعه به خوبی ایفا كرده است.

"ابوالفضل وحیدی" افزود: تالیف كتاب های صیح آیینه ها و نماز ذكر خدا، و نیز انتشار بیش از 30مقاله با موضوع تحول در نظام آموزش و پرورش، كسب بیش از 30 رتبه برتر در جشنواره های علمی و فرهنگی فقط بخشی از موفقیت های این پژوهشگر بسیجی است.

به گفته وی، در شرایطی كه جهان استكبار، بر مدار سلطه جویی حركت میكند، رسالت امروز جامعه علمی، حركت در مسیر پیشرفت جامعه بر مبنای تعالیم بشردوستانه است.

وی اظهار داشت: كانون بسیج فرهنگیان به پشتوانه كاركنان توانمند آموزش و پرورش، حركت علمی در جهت رشد و توسعه جامعه فرهنگیان و دانش آموزان را مورد توجه قرار داده است.

مدیر آموزش و پرورش كاشان گفت: تحقیق و پژوهش در شرایط امروز باید بنیادی، توسعه ای و كاربردی باشد و منجر به تولید علم شود.

"حسین حنطه ای" افزود: هنوز كار تحقیق و پژوهش به معنی واقعی كلمه و به مفهوم تغییر و تحول، در آموزش و پرورش و نظام آموزشی نهادینه نشده است و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارد.

به گفته وی، اولین گام برای تحول توسعه گرا در نظام آموزشی، تغییر نگرش معلمان است. معلم یعنی پژوهش و هنر معلمی در ایجاد روحیه تحقیق و جستجو در خود و در دانش آموزان است.

وی تصریح كرد: جایگاه و شان پژوهشگران هنوز در جامعه ناشناخته مانده است و حتی جوایز و هدایای پژوهشگران با آنچه برای ورزشكاران اتفاق می افتد قابل مقایسه نیست.

وی تاكید كرد: اگر بخواهیم آموزش و پرورش ما موفق شود، معلمان باید وارد كار تحقیق و جستجو بویژه تحقیق میدانی شده و كلاس و مدرسه را به كارگاه و آزمایشگاه برای كشف قاعده و تولید علم تبدیل كنند.

پژوهشگر برتر دانشگاه فرهنگیان گفت: رمز و پیشرفت و اقتدار جامعه، علم است و آماج تهاجم دشمنان، مراكز توسعه علمی و پژوهشی است.

"حسین فخره ای" افزود: در شرایط امروز، پول اقتدار نمی آورد و قدرت جهان استكبار، از موضع علم و مراكز علمی و پژوهشی است.

به گفته وی، زورگویی آمریكا و دخالت های همه جانبه در امور داخلی كشورها، به واسطه توسعه علم و شكستن مرزهای علمی است كه با استخدام اندیشمندان سایر كشورها به دست آورده است.

وی اظهار داشت: به استناد سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش، دیگر پژوهش نباید بایگانی شود اما باید تحقیقات و پژوهشها كاربردی شود.

وی بااشاره به پیشینه تاریخی كاشان در توسعه علم و پرروش عالمان تصریح كرد: این شهرستان با وجود 20 هزار دانشجو می تواند قطب علمی كشور شود ولی تا جایگاه علمی و پژوهشی خود فاصله دارد.

این معلم نمونه كشوری گفت: تشكیل و توسعه انجمن های علمی، یك ضرورت برای جامعه فرهنگیان كشور و برای آغاز یك حركت پژوهشی و تقویت روحیه پژوهشگری است.

فخره ای گفت: پژوهش یك بحث محدود به منطقه و یك شهر نیست و نیازمند نگرش جهانی است، نوع پژوهش امروز ایده یابی و كاربردی بودن پژوهش در مسیر خدمت به جامعه جهانی است.

در این آیین، حسین حنطه ای، مدیر آموزش و پرورش كاشان، فاطمه خالكی، رییس دانشگاه فرهنگیان پردیس كاشان، ابوالفضل وحیدی، رییس بسیج فرهنگیان كاشان و جمعی از مسوولان محلی شركت داشتند.

شایان ذكراست  كه حسین فخره دبیر آموزش و پرورش کاشان،دارای  لیسانس الهیات و معارف اسلامی، فوق لیسانس مدیریت دولتی و دارای تالیفاتی از قبیل کتب صبح آیینه ها، نماز ذکر خدا، و مقالات مدیریت علمی،مدیریت مبتنی بر رهنمود های اسلامی،نظارت و بازرسی، ارزشیابی، سیمای آموزش و پرورش، ویژگی های معلم در قرن 21،مدارس هوشمند و قریب به 30 عنوان مقاله دیگر در زمینه های علمی و تربیتی، كسب بیش از 30 رتبه منطقه ای،استانی و كشوری در همایش ها و جشنواره های علمی، فرهنگی. در طول خدمت موفق به کسب عناوین معلم نمونه منطقه ای و استانی، کارمند نمونه، بسیجی نمونه، پژوهشگر نمونه، برگزیده شد،

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر