کد خبر: 91784 A

برای خرید یا سفارش کالا، حضور در پای عابر بانک ضرورت ندارد و جهت صدق اظهارات تماس گیرنده، باید صحت تماس با‌‌ همان اداره رده مافوق استعلام شود./اغلب این شیوه کلاهبرداری‌ها در ساعات پایانی روز پنجشنبه صورت می‌گیرد تا سوژه مورد نظر، فرصت استعلام از صحت و سقم طرف مقابل را پیدا نکند.

ایلنا: رئیس پلیس فتای آذربایجان شرقی از کلاهبرداری از مراکز درمانی و تجیهزات پزشکی و سایر ادارات خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد قاسملو گفت: اخیرا افرادی طی تماس تلفنی با برخی از مراکز درمانی و مراکز فروش تجهیزات پزشکی در شهر تبریز، پس از اینکه از آمادگی شرکت خود برای سفارش و تامین تجهیزات مراکز درمانی خبر داده و اعلام می‌نمایند که شرکت و اداره ما پول نقدی پرداخت نمی‌کند و از آن‌ها می‌خواهند برای دریافت رمز خرید و فروش، در پای عابر بانک حضور یابند.
وی با بیان اینکه در این جریان، شخص کلاهبردار با این بهانه که رمز لازم را با راهنمایی تلفنی، جهت دریافت کالا از طریق عابر بانک ارائه خواهد داد، سوژه را پای عابر بانک می‌کشانند، ادامه داد: این در حالیست که با راهنمایی افراد از طریق منوی انگلیسی عابر بانک‌ها، به تخلیه موجودی کارت مبادرت می‌ورزند.
وی تاکید کرد: برای خرید یا سفارش کالا، حضور در پای عابر بانک ضرورت ندارد و جهت صدق اظهارات تماس گیرنده، باید صحت تماس با‌‌ همان اداره رده مافوق استعلام شود.
قاسملو با بیان اینکه اغلب این شیوه کلاهبرداری‌ها در ساعات پایانی روز پنجشنبه صورت می‌گیرد تا سوژه مورد نظر، فرصت استعلام از صحت و سقم طرف مقابل را پیدا نکند گفت: معمولا افراد کلاهبردار برای صحت ادعای خود، تلفن همراه یکی از دوستان خود را ارائه می‌دهند.
وی گفت: مردم باید در خرید‌ها و سفارهای تلفنی که فرد فروشنده خود را از طرف یک اداره معرفی می‌کند، ابتدا تائیدیه تلفن فروشنده را از اداره مربوطه استعلام کنند.
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی آذربایجانشرقی به منظور افزایش سطح آگاهی هموطنان در ارتباط با عملیات بانکی و خنثی نمودن ترفندهای مجرمان به صورت تشریحی نحوه فعالیت مجرمان گفت: در انجام مبادلات روزمره مالی تنها موردی که ‌باید به طرف مقابل به منظور انجام تبادل وجه اعلام شود، صرفا شماره کارت، حساب یا شبای مربوط به خود است و تنها کلاهبرداران وانمود می‌کنند که برای انتقال وجه ‌باید از کارت عابر بانک خود استفاده و مشتری را به استفاده از منوی انگلیسی به منظور انتقال وجه ترغیب می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر