خبرگزاری کار ایران

صمد ولی‌زاده تشریح كرد:

وزیر ورزش دكتر روحانی چگونه انتخاب شد؟

asdasd
کد خبر : ۹۴۲۱۸

این که بگوییم افرادی از این گزینه‌ها به نفع آقای سلطانی فر کنار رفته اند اصلا درست نیست چراكه در حقیقت مسیر انتخاب وزیر به شکل انتخابات نبود که کسی بتواند به نفع شخص دیگری کنار برود.

دبیر كمیته ورزش و جوانان ستاد دكتر روحانی پروسه انتخاب وزیر ورزش و جوانان دولت تدبیر و امید را برای اولین بار تشریح كرد.

صمد ولی‌زاده در گفتگو با خبرنگار ایلنا به تشریح نحوه انتخاب وزیر ورزش و جوانان دولت تدبیر و امید پرداخت و گفت: شاید به جرات بتوان گفت که انتخاب گزینه نهایی برای وزارت ورزش و جوانان یکی از پرچالش‌ترین انتخاب‌ها برای یک وزارتخانه بود. برای انتخاب گزینه نهایی این وزارتخانه از فردای پیروزی دکتر روحانی در انتخابات ریاست جمهوری افرادی که در ورزش صاحب نام و فعال بودند هر یک خود را گزینه‌ای مناسب برای این وزارتخانه مطرح کرده و حتی گروه‌های رسانه‌ای به جریان‌سازی در همین مسیر پرداختند تا بتوانند به هدف خود برسند و همچنین برخی از رسانه‌ها نیز به كاندیدا تراشی پرداختند.

وی افزود: بعد از پیروزی دولت تدبیر و امید در کارگروه فرهنگی اجتماعی ستاد، یک کارگروه به نام ورزش شکل گرفت و ریاست آن را نیز مصطفی هاشمی طبا برعهده گرفت و مسعود سلطانی‌فر نیز به عنوان دبیر این کارگروه انتخاب شد. بیش از 12 نفر عضو این کارگروه بودند که وظیفه آنها حول محورهایی مانند بررسی وضعیت فعلی ورزش، شاخص‌های انتخاب وزیر ورزش و جوانان بود.

رئیس سابق فدراسیون ووشو تصریح کرد: در ابتدای شکل‌گیری این کارگروه یکی از چالش‌های موجود این بود که اكثر افراد عضو آن خود را گزینه‌ای مناسب برای انتخاب به عنوان وزیر ورزش و جوانان می‌دانستند اما همین کارگروه در دو مرحله با رای‌گیری وارد مصداق‌ها شدند که در یکی از همین رای‌گیری‌ها تقریبا 35 نفر که بخشی از آنها عضو همین کارگروه بودند و اكثریتشان هم افرادی از بیرون بودند كه به عنوان كاندیدا نام‌شان در لیست قرار گرفت و نهایتا رای گیری برای آنها انجام شد.

وی گفت: بعد از رای‌گیری اولیه چند نفر از همین لیست 35 نفره بالا آمدند و در نهایت با حضور دکتر سیدرضا صالحی رئیس كارگروه فرهنگی اجتماعی تیم حسن روحانی رای‌گیری دیگری انجام شد و سه نفر متشکل از مسعود سلطانی فرد، سعید فائقی و مصطفی هاشمی طبا به عنوان کاندیداهای نهایی انتخاب شدند.

ولی زاده با اشاره به اینکه فراکسیون ورزش مجلس هم برخی گزینه ها را برای ریاست وزارت ورزش و جوانان معرفی کرده بود، گفت: فراکسیون ورزش هم در دو مرحله کاندیداهایی را مطرح کرد که در گام اول محمدرضا داورزنی، امیدوار رضایی و محمدرضا تابش و در گام دوم نیز مهدی قدمی، محمدرضا تابش و امیدوار رضایی را به تیم دکتر روحانی معرفی کرد. البته در کنار این برخی گروه ها و احزاب نیز گزینه هایی را برای رسیدن به این پست معرفی کردند و همچنین برخی افراد نیز به واسطه روابطی که با تیم دکتر روحانی داشتند به صورت شخصی رزومه هایی را برای رسیدن به این پست ارائه کردند.

وی با اشاره به اینکه تصمیم گیرنده نهایی در مورد انتخاب وزیر ورزش و جوانان شخص آقای رئیس جمهور منتخب بود گفت: ایشان در نهایت به همراه مجموعه مشاورانشان از درون مجموعه ای از کاندیداها که بیش از 20 نفر بودند مسعود سلطانی‌فر را انتخاب و به عنوان وزیر ورزش و جوانان پیشنهادی برگزید.

این فعال ستاد ورزش حسن روحانی در پاسخ به این سوال که شنیده می شود برخی افراد در جلسات کارگروه انتخاب وزیر ورزش و جوانان به نفع فردی خاص کناره گیری کرده‌اند، گفت: این که بگوییم افرادی از این گزینه‌ها به نفع آقای سلطانی فر کنار رفته اند اصلا درست نیست چراكه در حقیقت مسیر انتخاب وزیر به شکل انتخابات نبود که کسی بتواند به نفع شخص دیگری کنار برود.

وی افزود: در پایان همه بررسی‌ها برای انتخاب وزیر سه گزینه نهایی كارگروه، متشكل از سلطانی‌فر، فایقی و هاشمی‌طبا باقی ماندند و در كنار آن‌ها نیز شخصیت‌هایی كه از جانب مجلس و همچنین افراد مستقل بودند در یك قالب بیش از 20 نفره به دكتر روحانی معرفی شدند كه در پایان همه بررسی‌ها ایشان مسعود سلطانی‌فر را به عنوان گزینه نهایی این وزارت‌خانه برگزیدند.

این كارشناس مسائل ورزشی اظهار کرد: به نظرم ایشان خیلی شجاعت به خرج داد که خود را گزینه این وزارتخانه کرد، چون مقوله ورزش و جوانان امروز با مشکلات عدیده ای مواجه است و سوای همه چالش‌های مالی و مشکلاتی که در فدراسیون‌ها وجود دارد ورزش ما در عرصه بین الملل هم با مشکلات اساسی مواجه است که کار در این حوزه را بسیار سخت می کند. من فکر می کنم سلطانی فر به به نوعی ایثار به خرج داد که چنین تصمیمی گرفت.

ولی زاده در ادامه گفت: مسعود سلطانی فر تا آنجا که بنده می‌دانم در 25 سال گذشته مدیر بخش های مختلف و کلان کشور بوده و سابقه چند دوره استانداری را نیز دارد. ضمن آنکه ایشان فردی ورزشی و کاملا آگاه به ورزش است که سه سال هم به عنوان قائم مقام رئیس سازمان تربیت بدنی و به طور همزمان معاون اداری مالی این سازمان با اختیار تام حضور داشته. شخصا معتقدم اگر جامعه ورزش همکاری صادقانه‌ای با ایشان داشته باشد ورزش کشور گام‌های بزرگی برای موفقیت خواهد برداشت.

وی در پاسخ به این سوال که چرا دکتر روحانی گزینه هایی نظیر سعید فائقی، مصطفی هاشمی طبا و بقیه را برای وزارت ورزش و جوانان انتخاب نکرد، گفت: حتما فاکتورهایی را که دکتر روحانی در ذهن داشته مسعود سلطانی فر بیشترین شاخص ها را در مورد این فاکتورها داشته است وگرنه هاشمی طبا شخصیت مهمی در ساختار ورزش کشور است و سعید فائقی نیز از جمله افرادی است که سبقه بسیار طولانی و موفق در عرصه ورزش کشور داشته. البته در مورد هاشمی طبا به نظرم یکی از دلایلی که ایشان انتخاب نشد سن بالای او بود که شاید چندان با وزارت ورزش و جوانان همخوانی نداشت.

وی با تاکید براینکه همه سلایق و طیف ها باید برای کمک به مسعود سلطانی فر آماده باشند، گفت: پروسه انتخاب وزیر ورزش و جوانان دیگر گذشته و اکنون باید همه دوستان از جمله فائقی، هاشمی طبا، مهرعلی زاده، قدمی، خادم، گائینی، دادكان و... برای کمک پا به عرصه بگذارند و کمک کنند تا گام های موثری در حوزه ورزش و جوانان برداشته شود البته وزیر برگزیده هم باید از همه طیف‌ها و سلیقه‌ها برای کمک دعوت کند.

ولیزاده در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه آیا مسعود سلطانی فر از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد خواهد گرفت گفت: من فکر می کنم آقای سلطانی فر رای اعتماد می گیرد و برای آن دلایلی دارم. ایشان در طول همه روزهایی که پست های مختلفی داشته همواره محرم نظام بوده و درجریان مسائل مهم کشوری بوده است، چه زمانی که قائم مقام سازمان تربیت بدنی بوده وچه زمانی که به عنوان استاندار و هر مسئول دیگری در بخش های مختلف كشور حضور داشته است. از طرفی ایشان هم بینش مدیریتی و رفتار عاقلانه ای دارد و هم مدیری جوان و خوشفکر است و با همه این‌ها من فکر می کنم ایشان قطعا با رای بالایی به عنوان وزیر ورزش و جوانان انتخاب خواهد شد، ضمن آنکه فراموش نکنیم رئیس جمهور منتخب از جمع بیش از 20 گزینه مطرح نام ایشان را برای وزارت ورزش و جوانان انتخاب کرده است.

دبیر کمیته ورزش ستاد روحانی در پایان در رابطه با اینکه آیا وزارت ورزش و جوانان با شروع دولت دکتر روحانی به ادغام دو سازمان ملی جوانان و تربیت بدنی پایان خواهد داد گفت: از ابتدا هم ادغام ورزش و جوانان خیلی کارشناسی نبود و بیشتر رنگ و بوی سیاسی داشت. ورزش مقوله بسیار گسترده ای است که ابزار و فرصت های زیادی برای موفقیت آن نیاز است ضمن آنکه بخش جوانان هم مساله بسیار مهمی است که مشکلات بسیاری در آن وجود دارد به خصوص اینکه در آن سال ها کار جدی هم در این خصوص صورت نگرفته با این حال چه بخواهیم و چه نخواهیم این ادغام صورت گرفته و به شکل قانون هم در آمده است. اما اگر دولت بخواهد لایحه بدهد و مجلس هم آن را بپذیرد حداقل یک سال در خوشبینانه ترین حالت زمان خواهد برد پس نیاز است مسعود سلطانی فرد برنامه ای جدی برای هر دو بخش ورزش و جوانان برای شروع کارش تدارك ببیند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز