کد خبر: 33339 A

سومین بینال مجسمه‌های شهری برای هنرمندان به عنوان یک اتفاق خوب به شمار می‌رود، به خصوص هنرمندان کم سن و سال‌تر. بیشتر آن‌ها به خالی بودن مجسمه‌ها در فضاهای شهری معتقدند.

ایلنا: مرجان اصلانی شرکت کننده در سومین دوسالانه مجسمه‌های شهری با بیان اینکه فضاهای شهری به مجسمه‌های متنوع نیاز دارد، گفت: نصب مجسمه‌های متنوع جان تازه‌ای به شهر می‌بخشد.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران، او با اشاره به اینکه مجسمه‌های شهری احساس شهروندان را با هنرهای تجسمی در گیر می‌کند، ادامه داد: با توجه به این موضوع در جانمایی مجسمه‌های شهری باید دقت زیادی کرد.
اصلانی که ایده اثر خود به نام «پرواز» را از آزادگی و رهایی پرندگان گرفته است، افزود: پرواز در هر شرایطی احساس رهایی و آزادگی را القا می‌کند و پرندگان نیز در انتقال این حس نقش مهمی دارند.
مرجان اصلانی متولد ۱۳۷۱، دانشجوی کار‌شناسی مجسمه سازی دانشگاه هنر تهران، ۴ است که مجسمه سازی را به صورت جدی دنبال می‌کند و سومین دوسالانه مجسمه‌های شهری اولین تجربه حضور اصلانی در یک جشنواره رسمی است.
او که محل بازی کودکان را برای نصب اثرش مناسب می‌داند، گفت: این مجسمه با روح لطیف کودکان ارتباط خوبی برقرار می‌کند. این کودکان هستند که فارغ از دغدغه‌های زندگی همیشه آزاد و‌‌ رها هستند.
نگین طاهر خانی یکی دیگر از شرکت کننده در سومین دوسالانه مجسمه‌های فضای شهر معتقد است مجسمه‌ها حس زیبایی‌شناسی شهروندان را بر می‌انگیزند، بنابراین آشنایی هرچه بیشتر شهروندان با حوزه هنرهای تجسمی مخصوصا مجسمه‌های شهری درهای ورود هنرهای مختلف را به شهر باز می‌کند.
طاهرخانی با اشاره به اینکه شهروندان با مشاهده انتظارات خود به صورت احجام شهری ارتباط جستجو گرانه‌ای با آن برقرار می‌کنند، گفت: مجسمه‌ها جاذبه‌ای به جذابیت شهر می‌افزایند.
او که با اثر زیپ در سومین دوسالانه مجسمه‌های شهر حضور یافته است، گفت: این اثر نوعی برآورده شدن انتظار را به تصویر می‌کشد و نصب آن در یکی از بزرگراه‌های سطح شهر می‌تواند، تاثیرگذار باشد.
نگین طاهرخانی متولد ۱۳۶۸ فارغ التحصیل کار‌شناسی مجسمه سازی از دانشگاه تهران است و در حال حاضر در حوزه نقاشی و گرافیک دستی و کامپیوتری مشغول است.
او پیش از حضور در سومین دوسالانه مجسمه‌های شهری، در نمایشگاه مجسمه سازی گالری لاله، هنر جوان و هم چنین جشنواره کودکان در آستانه بهار شرکت کرده است.
ایده سرو که نشانه راست قامتی و آزادگی سرو است را کامبیز هورسان به عنوان یک اثر به سومین دوسالانه مجسمه‌های شهری فرستاده است.
او معتقد است؛ مردم عادی مجسمه‌ای شهری را به عنوان سردیس و تندیس می‌شناسند، به همین دلل فرمهای مدرن مجسمه‌های شهری به تغییر نگاه مردم و تحلیل هنرهای تجسمی کمک می‌کند.
کامبیز هورسان سرو را نماد آزادگی دانست و گفت: این طرح نمادی از آزادگی است که با نقوش اسلامی ترکیب شده است.
به گفته او به تصویر کشیدن نقوش اسلامی و ترکیب آن با آیین و سنتهای ایرانی در مجسمه‌های شهری تداعی کننده فرهنگ غنی ایرانی اسلامی است.
هورسان فضایی سبز و به دور از هیاهیوی شهری را برای نصب این اثر مناسب می‌داند و افزود: برگزاری جشنواره‌های مختلف در حوزه هنرهای تجسمی شهر را از حالت خاکستری خارج و به آنجان دوباره می‌بخشد.
کامبیز هورسان فارغ التحصیل کار‌شناسی مجسمه سازی از دانشگاه تهران است و حضور در بینال اول و دوم شهری با مجسمه وحدت و مجسمه رقص باد را در کارنامه کاری خود دارد. او در سمپوزیوم سنگ تهران به عنوان یکی از هنرمندان فعال شناخته شد.

سومین بینال مجسمه‌های شهری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر