کد خبر: 49202 A

بهتر است افراد برچسب بسته بندی مواد غذایی را برای آگاهی از مقدار سدیم موجود در آن مطالعه کرده، انواع کم نمک را انتخاب نمایند و مصرف مواد غذایی شور، دودی و ترشیجات مانند ماهی دودی، آجیل شور، چیپس، پفک، انواع شور و سوسیس و کالباس را کاهش دهند.

ایلنا: مهم‌ترین دلیل مصرف زیاد نمک، عادت به طعم شور در افراد است که می‌توان به جای آن از آب لیموترش، سبزی‌های تازه، آب نارنج، شوید و آویشن استفاده کرد.

به گزارش ایلنا، کار‌شناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: با کم کردن مقدار نمک مصرفی در طول زمان، فرد به طعم کم نمک در غذا عادت می‌کند.

فرشته بوستانی با تاکید بر کاهش مقدار نمک افزودنی در هنگام تهیه و طبخ غذا، اظهار کرد: حداکثر مقدار توصیه شده برای مصرف نمک روزانه، پنج گرم است که این مقدار شامل نمک سفره و نمک موجود در مواد غذایی و تنقلات می‌شود.

این کار‌شناس تغذیه توصیه کرد: افراد مبتلا به فشارخون بالا، افراد بالای ۲۵سال، به ویژه سنین بالای ۶۵سال، مادران باردار و شیرده و افرادی که سابقه ابتلا به فشار خون بالا در فامیل دارند، باید بیش از سایرین مراقب مقدار نمکی مصرفی خود باشند.

بوستانی ادامه داد: بهتر است افراد برچسب بسته بندی مواد غذایی را برای آگاهی از مقدار سدیم موجود در آن مطالعه کرده، انواع کم نمک را انتخاب نمایند و مصرف مواد غذایی شور، دودی و ترشیجات مانند ماهی دودی، آجیل شور، چیپس، پفک، انواع شور و سوسیس و کالباس را کاهش دهند.

نمکدان را از سفره‌های غذا حذف کنید
وی به خانواد‌ها، تاکید کرد: از نمکدان در سفره غذایی استفاده نکنید و با توجه به حجم بالای نمک در کنسرو‌ها و مواد غذایی بسته بندی شده، بهتراست افراد از مصرف آن‌ها تا حد زیادی اجتناب کنند.

پنیر را قبل از مصرف در آب قرار دهید
این کار‌شناس تغذیه خاطرنشان کرد: نان‌های کم نمک یا بی‌نمک را در رژیم غذایی خود انتخاب کرده و برای کم کردن مقدار نمک پنیر، قبل از مصرف آن را در آب قرار دهید.

یکم تا هفتم اسفند ماه، به عنوان هفته ملی سلامت مردان نامگذاری شده است که امسال شعار «با خودمراقبتی یک برنده باشیم» برای این هفته، انتخاب شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر