کد خبر: 43277 A

سردار رحیمی خبر داد:

در مجموع می‌توان گفت که رفتار موتورسواران و عابران رو به بهبود است اما باید با آموزش و فرهنگ سازی به سمت شرایط بهتر و ایده آل‌تر گام برداریم.

ایلنا: رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه متاسفانه موتورسیکلت‌ها در کشورمان از ابتدای تولید، حتی از ابتدایی‌ترین اصول امنیتی، ایمنی و زیست محیطی برخوردار نیستند گفت: بیشترین آمار کشته شدگان حوادث رانندگی در تهران مربوط به موتورسیکلت سواران و عابران پیاده است.

به گزارش ایلنا، سردار حسین رحیمی با بیان این مطلب اظهار کرد: یکی از معضلات موتورسیکلت‌ها پلاکشان است که در پشت موتور قرار دارد و متاسفانه برخی با زنجیر و قفل و... روی پلاک را می‌پوشانند، به همین دلیل ما پیشنهاد دادیم که پلاکی هم جلوی موتورسیکلت‌ها نصب شود.

وی با بیان اینکه در تهران شاهد افزایش روز افزون استفاده از موتورسیکلت هستیم گفت: با توجه به محدودیت‌های ترافیکی، گره‌های ترافیکی و با توجه به اینکه موتورسیکلت‌ها سوخت کمتری مصرف می‌کند و هزینه‌هایش کمتر است، هر روز شاهد افزایش تعداد این وسایل نقلیه در شهر هستیم.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با تاکید براینکه باید دستگاه‌های دیگر برای ساماندهی موتورسیکلت‌ها پای کار بیایند و همکاری‌های لازم را داشته باشند گفت: در راستای کاهش تخلفات از سوی موتورسیکلت سواران، طرح آموزشی برای این افراد در دست اجرا قرار گرفته اما آنچه باید مورد توجه جدی قرار گیرد ساماندهی وضعیت تولید موتورسیکلت‌ها است چرا که تا این اتفاق نیافتد نمی‌توانیم کنترل مناسب موتورسیکلت را انجام دهیم.

رحیمی در پاسخ به این سوال که چرا محدودیت ورود به محدوده طرح ترافیک برای موتورسیکلت‌ها در تهران اعمال نمی‌شود گفت: بستر‌های لازم برای این کار فراهم نیست، بهترین شناسه وسایل نقلیه پلاکشان است که متاسفانه بسیاری از موتورسیکلت‌ها روی پلاک را با زنجیر و قفل می‌پوشانند که در صورت نصب پلاک جلوی موتورسیکلت‌ها این مشکل حل می‌شود.

وی همچنین در مورد سایر تخلفات رایج موتورسیکلت سواران مانند ورود به خطوط ویژه گفت: در حال حاضر حدود ۵۰۰ نیرو راهور پلیس در خطوط ویژه اتوبوسرانی مستقر شده‌اند تا از ورود غیر مجاز موتورسیکلت‌ها و بعضا خوردوهای شخصی جلوگیری کنند اما باز گاهی شاهد تخلف برخی موتورسواران هستیم.

رحیمی خاطرنشان کرد: وضعیت موتورسیکلت‌ها در رعایت قوانین و استفاده از کلاه ایمنی بهتر شده اما تا حد ایده آل هنوز فاصله هست.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود وزارت صنایع و معادن بر وضعیت تولید موتورسیکلت‌ها نظارت بیشتری داشته باشد و کنترل شود که موتورسیکلت‌ها چگونه و با چه کیفیتی در کشور تولید می‌شوند تا بتوانیم به سمت موتورسیکلت‌هایی با کیفیت بالا و استاندارد پیش برویم.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه وظیفه ما کنترل و نظارت بر تردد‌ها موتورسیکلت‌ها در شهر است گفت: ما تمام تلاش خود را می‌کنیم که موتورسواران قوانین و مقررات را رعایت کنند که در این راستا اقدامات گسترده‌ای صورت گرفته است، چنانچه زمانی که مسئولیت‌مان را در پلیس راهور برعهده گرفتیم اعلام کردیم، بیش از ۸۰ درصد موتورسواران تخلف می‌کنند اما الان با قدرت می‌گوییم که این رقم به حدود ۲۰ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: زمانی می‌گفتیم کمتر از ۶۰ درصد موتورسواران از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند، الان با اطمینان میگو ییم بالای ۶۰ درصد از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند، زمانی اکثر موتورسواران از خط عابر و چراغ قرمز عبور می‌کردند اما اکنون تعداد اندکی چنین تخلفی را مرتکب می‌شوند در مجموع می‌توان گفت که رفتار موتورسواران و عابران رو به بهبود است اما باید با آموزش و فرهنگ سازی به سمت شرایط بهتر و ایده آل‌تر گام برداریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر