کد خبر: 91379 A

این بخش از خط ۳ مترو تهران با طول ۱۲ کیلومتر و ۱۰ ایستگاه، بخشی از طولانی‌ترین خط مترو است که به دست توانمند متخصصان ایرانی ساخته شده است.

ایلنا: مراحل دمونتاژ ماشین حفاری (TBM) نیمه جنوبی خط ۳ مترو تهران در شرف اتمام است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و بین الملل شرکت راه هن شهری تهران و حومه (مترو)، دستگاه حفار (TBM) که از مدتی پیش از ایستگاه قلعه مرغی کار حفاری را آغاز کرده بود پس از اتمام ماموریت حفاری نیمه جنوبی خط ۳ در خردادماه سالجاری، اکنون جداسازی و دمونتاژ این دستگاه در چهارراه امیراکرم مراحل نهایی خود را سپری می‌کند.

یکی از شاخص‌های مهم و منحصربه فرد دستگاه حفار خط سه «اینورت‌گذاری» بود که برای اولین بار در سطح کشور و دنیا انجام گرفت به طوری که خط‌گذار بلافاصله پشت سر دستگاه (TBM) می‌توانست ریل‌گذاری را انجام دهد.

عبور از مناطق فرسوده و پل جوادیه و ساختمان قدیمی راه آهن و استقاده از تکنولوژی خاص برای جلوگیری از ریزش‌های خیابان، عبور موفقت آمیز از روی تونل خط ۷ به فاصله ۵ متری و نیز عبور از زیرتونل در حال بهره برداری خط ۲ متروی تهران که نیازمند محاسبات مهندسی و دقت بالا بود و با تلاش کار‌شناسان و متخصصان داخلی و با انجام بررسی‌ها، پیش بینی‌های لازم و کار کار‌شناسی بسیار فنی و سخت انجام گرفت از جمله شاخص‌های مهم دیگر در اجرای عملیات حفاری نیمه جنوبی خط ۳ به شمار می‌رود.

این بخش از خط ۳ مترو تهران با طول ۱۲ کیلومتر و ۱۰ ایستگاه، بخشی از طولانی‌ترین خط مترو است که به دست توانمند متخصصان ایرانی ساخته شده است.

روابط عمومی و بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) از پوشش خبری و تصویری مراحل دمونتاژ TBM خط ۳ توسط رسانه‌ها استقبال می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر