کد خبر: 50632 A

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران:

پل غرب به شمال و شمال به شرق تقاطع بزرگراه شهید باکری که بدون پایه‌میانی از روی عرض آزادراه تهران- کرج عبورمی‌کنند، تنها بخش‌های باقی‌مانده از عملیات احداث هفتمین تقاطع غیرهمسطح بزرگراه ۶/۷کیلومتری شهید باکری است.

ایلنا: معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، طراحی و اجرای بزرگ‌ترین پل‌قوسی غیرکابلی جهان به دهانه‌آزاد ۹۶ متر در پروژه پل‌های اتصال بزرگراه شهید باکری با آزاد راه تهران- کرج را یک اقدام پیچیده‌فنی و مهندسی دانست و آن را سند افتخاری دیگر در کارنامه جامعه مهندسی کشور خواند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، مازیارحسینی ضمن اعلام این مطلب، افزود: احداث دهانه‌های ۹۶ متری درحالی انجام‌می‌شود که بزرگ‌ترین دهانه‌های احداث‌شده در کشور با استفاده از روش پل‌های صندوقه‌ای پیش‌تنیده از ۷۰ متر تجاوز نمی‌کند. علاوه بر این پل‌های ارتباطی شمال بزرگراه شهید باکری با باند جنوب آزادراه تهران- کرج، شامل یک تغییر جهت ۹۰ درجه‌ای است و این قوس زیاد بر دشواری‌های احداث این سازه‌های ترافیکی افزوده‌ است.

وی همچنین بااشاره به معماری کم‌نظیر پل‌های ارتباطی بزرگراه شهید باکری با آزادراه تهران- کرج، یادآورشد: مجموعه این ۴ پل به‌صورت مسیرهای ارتباطی متقارن در سه‌سطح ارتفاعی قرارمی‌گیرند و به ‌این ترتیب درحالی که پل‌شمال به شرق این تقاطع در بالا‌ترین تراز ارتفاعی یعنی ۲۲ متر احداث‌می‌شود، پل‌های شرق به شمال و شمال به غرب درارتفاع ۱۱ متری قراردارند. پل غرب به شمال نیز در ارتفاع متوسطی نسبت به سایر پل‌ها احداث‌می‌شود و درواقع در طبقه دوم این مجموعه قرار می‌گیرد.

پل غرب به شمال و شمال به شرق تقاطع بزرگراه شهید باکری که بدون پایه‌میانی از روی عرض آزادراه تهران- کرج عبورمی‌کنند، تنها بخش‌های باقی‌مانده از عملیات احداث هفتمین تقاطع غیرهمسطح بزرگراه ۶/۷کیلومتری شهید باکری است.

براساس آخرین گزارش‌ها، علمیات آرماتوربندی بخش‌میانی پل غرب به شمال به اتمام رسیده و تاکنون بیش‌از ۵مرحله از ۱۵ مرحله موردنیاز برای تکمیل عملیات بتن‌ریزی عرشه با موفقیت انجام‌شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر