کد خبر: 77234 A

مدیرعامل شرکت بازرگانی صنایع شیر ایران:

کشورهای عراق، افغانستان، بحرین، مالزی، قرقیزستان و کانادا بازار هدف محصولات لبنی ایران بوده که در این میان عراق و افغانستان بیشترین میزان واردات از ایران را داشته‌اند.

تحریم‌های اقتصادی تاثیری بر عرضه و تولید صنایع لبنی نداشته و صنایع لبنی به‌خوبی توانسته‌اند تحریم‌ها را دور زده و مواد اولیه و بسته‌بندی خود را تامین کنند.
به گزارش ایلنا، مدیرعامل شرکت بازرگانی صنایع شیر ایران در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی، مواد غذایی، ماشین‌آلات و صنایع وابسته با اعلام این مطلب گفت: محصولات لبنی در سال گذشته صادرات رو به رشدی داشته است، به‌طوری که در این سال بیش از 70 میلیون دلار محصول لبنی به چندین کشور دنیا ارسال شد.

مهدی علی‌پور افزود: کشورهای عراق، افغانستان، بحرین، مالزی، قرقیزستان و کانادا بازار هدف محصولات لبنی ایران بوده که در این میان عراق و افغانستان بیشترین میزان واردات از ایران را داشته‌اند.
وی درباره نحوه عرضه فرآورده‌های لبنی با توجه به افزایش هزینه‌های تولید خاطرنشان کرد: هزینه‌های تولید در سال جاری افزایش یافته، ولی تاثیری بر میزان عرضه و افزایش قیمت این فرآورده‌ها نداشته و با توزیع محصولات لبنی متنوع مشکلی در بازار داخل وجود ندارد.
علی‌پور ادامه داد: تحریم‌های اقتصادی تاثیری بر عرضه و تولید صنایع لبنی نداشته و صنایع لبنی به‌خوبی توانسته‌اند تحریم‌ها را دور زده و مواد اولیه و بسته‌بندی خود را تأمین کنند.

وی تصریح کرد: هزینه بسته‌بندی در سال گذشته افزایش داشته است، ولی مشکلی در تامین آن وجود ندارد و دولت با اختصاص ارز مبادله‌ای و قرار گرفتن در گروه 9 اولویت ارزی، بازار آن را کنترل کرده است.

لبنیات
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر