کد خبر: 69377 A

هم اكنون سفارش هایی برای صدور رانا به مناطق صادراتی دریافت شده كه این امر نشان از تداوم حضور ایران خودرو در بازارهای جهانی با برند راناست.

قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو از اقبال بازارهای هدف صادراتی به محصول رانا خبر داد و گفت: مقصد صادرات رانا كشورهای منطقه CIS، شامل روسیه، بلاروس و اوكراین و همچنین كشورهای خاورمیانه از جمله عراق و تونس است.

به گزارش ایلنا، میر جواد سلیمانی قائم مقام مدیرعامل ایران خودرو در محصول و کیفیت با بیان این مطلب گفت: هم اكنون سفارش هایی برای صدور رانا به مناطق صادراتی دریافت شده كه این امر نشان از تداوم حضور ایران خودرو در بازارهای جهانی با برند راناست.

وی تاكید كرد:‌ تقاضای موجود در بازارهای خارجی و اختصاص 35 درصد از كل صادرات ایران خودرو به رانا نشان می دهد ایران خودرو می تواند با محصول رانا سهم بیش‌تری از بازار جهانی كسب كند.

سلیمانی اظهار امیدواری كرد:‌ درآمد حاصل از صادرات این خودروبخشی از نیاز ارزی ایران خودرو را تامین كند.

 وی افزود: قطع وابستگی به شركتی مانند پژو كه مدت زیادی با ایران خودرو تعاملات فنی و اقتصادی داشته به راحتی امكان‌پذیر نبود. اما خودكفایی ایران خودرو در تولید پژو 206و متعاقب آن تولید محصول جدید رانا موفقیت بزرگ و نقطه عطفی برای ایران خودرو درتوسعه استقلال صنعتی  و عدم وابستگی به شركت های خارجی محسوب می شود.

قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو گفت: این نشان می دهد ایران خودرو به حدی از بلوغ و رشد سازمانی و توان فنی دست یافته كه می تواند بدون حضور شریك خارجی مسیر رشد خود را بپیماید.

سلیمانی خاطر نشان کرد: هم اكنون رانا از موتورهای 1.6 لیتری بنزینی (TU5) با گیربكس دنده ای تولید می شود و در آینده از خانواده موتور ملی 1.4، 1.7 و 1.5 لیتری دیزلی به همراه گیربکس اتوماتیک بهره گیری خواهد شد.

ایران خودرو
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر