کد خبر: 36965 A

معاون وزیر صنعت:

شرایط اقتصادی هیچ موقع ثابت نمی ماند و در دوره اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و اصلاح قیمت حامل های انرژی هم مشاهده شد بنگاه هایی که از قبل آمادگی لازم را برای مدیریت شرایط جدید داشتند به موفقیت های زیادی رسیدند و در مقابل بنگاههای که درجا زدند مجبور به ترک عرصه های اقتصادی شدند.

معاون برنامه ریزی صنعت، معدن وتجارت با اشاره به تغییر الگوی توسعه اقتصادی و تجارت خارجی کشور گفت: سال آینده را باید دوره شبکه سازی و خوشه سازی در بنگاه های اقتصادی به ویژه در شهرک ها و نواحی صنعتی ایران قرار دهیم.
به گزارش ایلنا، علیرضا شجاعی گفت: در ایجاد تحول در محیط درونی بنگاه های اقتصادی وظیفه مدیریت این واحدهاست و دولت هم در ایجاد فضای محیطی بیرونی سالم و پویا برای واحدهای اقتصادی تلاش خواهد کرد.
وی افزود: برند سازی باعث افزایش ظرفیت تولید و سودآوری بنگاه ها بدون نیازبه سرمایه گذاری بیشتر می شود و از تولید کنندگانی که برای حضوری پایدار و پویا در اقتصاد ملی و بین المللی تلاش می کنند انتظار می رود با هوشیاری وارد این عرصه شوند.
وی افزود:شرایط اقتصادی هیچ موقع ثابت نمی ماند و در دوره اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و اصلاح قیمت حامل های انرژی هم مشاهده شد بنگاه هایی که از قبل آمادگی لازم را برای مدیریت شرایط جدید داشتند به موفقیت های زیادی رسیدند و در مقابل بنگاههای که درجا زدند مجبور به ترک عرصه های اقتصادی شدند.
وی افزود: در این مدت همزمان با خبرهایی که درباره ورشکستگی یا تعطیلی برخی بنگاه های اقتصادی داشتیم،چندین برابر هم بنگاه های اقتصادی جدید ایجاد شده است.
شجاعی گفت: در عرصه برند سازی هم نباید منتظر حمایت های دولتی باشیم چون موضوعی در چارچوب اهداف و رسالت درونی بنگاه ها قابل ارزیابی است و هر واحد تولیدی که به پویایی و توسعه و پیشرفت در افق بلند مدت می اندیشد باید برای خود نشان تجاری ملی و بین المللی ویژه ای داشته باشد و در آن صورت می تواند متناسب با تغییر سلایق مشتریان محصولات جدیدی را هم تولید کند و در اقتصاد ایران دیده می شود بنگاه های تولیدی که برند های خاصی بویژه در بخش تولید محصولات لبنی دارند در مدت کوتاهی تنوع محصولات خود را به شدت افزایش داده اند.

 

بنگاه تولیدی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر