کد خبر: 91065 A

استاندار خواستار شد؛

عزیزی از مدیرکل تامین اجتماعی استان خواست تا برای تحقق مطالبات معوقه این مجموعه از دستگاه‌های دولتی، با تعامل و رایزنی اقدام کند.

ایلنا: نماینده عالی دولت در هرمزگان طی نشستی در دیدار با مدیران تامین اجتماعی استان خواستار گسترده شدن پوشش چ‌تر امیدآفرین تامین اجتماعی در استان با نگاهی جامع نگر و عدالت محور شد و اعلام کرد: کمترین نارضایتی‌ها و شکایات مردمی را طی یکسال گذشته در زمینه فعالیت‌های تامین اجتماعی شاهد بوده‌ایم که این موضوع نشانگر مدیریت کارآمد این مجموعه است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از بندرعباس، ابراهیم عزیزی طی نشستی که با حضور مدیران تامین اجتماعی استان برگزار شد، ضمن تبریک هفته تامین اجتماعی به زحمتکشان این عرصه گفت: خدمات رسانی به جمعیتی بالغ بر ۷۶۰ هزار نفر بیمه شده تحت پوشش از مجموع یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت هرمزگان بیانگر حجم وسیع فعالیت‌ها و انجام رسالتی خطیر می‌باشد.

وی منابع انسانی در هر کشوری را فصل الخطاب و مبدأ تمام تحولات در جامعه دانست و افزود: اگر نیازهای نیروی انسانی به عنوان سرمایه ارزشمند اجتماعی به خوبی دیده شود و در مسیر تکامل تکیه‌گاه آن باشیم، منشأ کمال خواهد شد اما در غیر اینصورت، شاهد عقب افتادگی و افت در سایر ساختارهای توسعه‌ای جامعه خواهیم بود.

عزیزی اضافه کرد: باید با نگاهی جامع، هوشمندانه و عالمانه نیازهای نیروی انسانی مورد توجه قرار گیرد و نسبت به رفع مشکلات پیش رو تلاش شود تا با تکیه بر نیروی انسانی پویا شاهد تحقق اتفاقاتی بزرگ درجامعه باشیم.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه به طور طبیعی باید زمینه امید، اعتماد و رشد فزاینده نیروی انسانی فراهم شود، نقش تامین اجتماعی را به عنوان تکیه‌گاه اقشار مختلف جامعه قلمداد کرد و گفت: تامین اجتماعی تکیه گاهی ثابت و محکم برای نیروی انسانی و جامعه هدف این سازمان بیمه گر است که می‌خواهند به قله‌های رشد و ترقی برسند.

عزیزی از امیدآفرینی و عدالت اجتماعی به عنوان دو ویژگی و دستاورد مهم تامین اجتماعی نام برد و تصریح کرد: مسیر امیدآفرینی به پیشرفت ختم می‌شود و انسان اگر امید نداشته باشد نمی‌تواند خود را برای اهداف بعدی مهیا کند.

وی مشارکت فعال، نگاه جامع نگر و تکریم ارباب رجوع را سه عنصر اصلی در پیشرفت جامعه و جلب رضایت مردم دانست و خاطرنشان کرد: با عدالت اجتماعی و امید آفرینی امنیت روانی، اقتصادی و اجتماعی نیز فراهم می‌شود.

نماینده عالی دولت در هرمزگان با بیان اینکه چ‌تر امیدآفرین و آسایش بخش تامین اجتماعی باید بر تمام ابعاد و با نگاهی جامع نگر و عدالت محور گسترانده شود، گفت: بدون تامین اجتماعی رسیدن به قله‌های عدالت اجتماعی بی‌معنا خواهد بود.

عزیزی با بیان اینکه تامین اجتماعی نویدبخش آینده‌ای امیدبخش و دلگرم‌کننده برای بخش مولد جامعه است که نیازمند حداقل پشتیبانی‌ها هستند، افزود: سازمان تامین اجتماعی چه در حوزه پشتیبانی و ارتقای شاخص‌ها و چه در حوزه افزایش دامنه فراگیری افراد تحت پوشش اقدامات قابل توجهی انجام داده است.

وی ضمن اشاره به دستاوردهای تامین اجتماعی استان طی سال‌های اخیر، از این ادراه کل به عنوان مجموعه‌ای موفق یاد کرد و گفت: خوشبختانه بر اساس آمار موجود، کمترین نارضایتی‌ها و شکایات مردمی را طی یکسال گذشته در زمینه فعالیت‌های تامین اجتماعی شاهد بوده‌ایم که این موضوع نشانگر مدیریت کارآمد این مجموعه است.

استاندار هرمزگان در ادامه با تاکید بر ضرورت توجه جدی به تامین اجتماعی بیان کرد: نگاه جامع به تامین اجتماعی در راستای رسیدن به توسعه اقتصادی و اجتماعی بسیار ضروری است؛ ضمن اینکه سازمان تامین اجتماعی همواره باید از مشارکت جامعه هدف خود برای رسیدن به پویایی بیشتر استقبال کند.

نماینده عالی دولت هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: خدمت رسانی به مردم و تکریم ارباب رجوع بالاترینشان خدمت در نظام مقدس اسلامی است و تمام سازمان‌ها از جمله سازمان تامین اجتماعی باید رضایت مردم را محور کار خود قرار دهند.

وی خواستار ارائه خدمات سازمان تامین اجتماعی به صورت الکترونیکی شد تا علاوه بر حذف رفت و آمدهای بی‌مورد، امور مردم نیز سریع‌تر انجام شود.

عزیزی در پایان سخنان خود از مدیرکل تامین اجتماعی استان خواست تا برای تحقق مطالبات معوقه این مجموعه از دستگاه‌های دولتی، با تعامل و رایزنی اقدام کند و اضافه کرد: با توجه به رسالت خطیر تامین اجتماعی، ضروری است تا سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان در راستای تقویت این مجموعه مهم گام بردارند.

در ابتدای این نشست، سید «فاضل حیدری بلوکی» مدیر کل تامین اجتماعی هرمزگان گزارشی مبسوط از اقدامات و عملکرد این مجموعه طی یکسال گذشته و برنامه‌های در دستور کار سال جاری را به عالیترین مدیر اجرایی استان ارایه کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر ۷۶۵ هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، افزود: افتخار داریم که به نیمی از جمعیت استان خدمات ارائه می‌نماییم که این موضوع دستاورد خوبی برای مجموعه ما محسوب می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان با اشاره به مهم‌ترین دستاوردهای یکسال گذشته این مجموعه در استان خاطرنشان کرد: در راستای دستیابی این اداره کل به شاخصه‌های مهم و اصلی سازمان‌های بیمه گر، با برقراری تعادل بین منابع و مصارف و جلوگیری از ورودی‌های غیرحق، ضریب پشتیبانی (حمایت) در هرمزگان به ۱۴. ۲ رسیده است این در حالی است که این رقم در کشور ۶. ۶۲ است.

حیدری بلوکی مجموع کل بیمه شدگان اصلی و تبعی در استان را که در حال حاضر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند، ۷۱۸ هزار و ۸۱۲ نفر عنوان کرد و با اشاره به رشد شش درصدی این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: از این تعداد، ۲۶۱ هزار و ۱۶۳ نفر بیمه شده اصلی و ۴۵۷ هزار و ۶۴۹ نفر بیمه شده تبعی (افراد تحت تکفل فرد بیمه شده) هستند.

به گفته این مقام مسئول، بیمه شدگان اجباری در استان جمعیتی بالغ بر ۲۳۰ هزار نفر را شامل می‌شوند که گروه اصلی افراد تحت پوشش تامین اجتماعی را شامل می‌شوند و علاوه بر آن‌ها ۲۰ گروه دیگر در قالب بیمه شدگان اختیاری، مشاغل آزاد و بیمه شدگان خاص تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

حیدری بلوکی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۵ شعبه تامین اجتماعی در کل استان وجود دارد که ۱۳ شعبه در شهرستان‌ها و دو شعبه نیز در مرکز استان در زمینه خدمات رسانی به افراد تحت پوشش فعالیت می‌کنند.

وی همچنین یادآور شد: تمام تلاش ما این است که از مراجعه حضوری مشتریان به شعب جلوگیری کنیم و افراد بتوانند خدمات را از راه دور دریافت نمایند.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان انباشت مطالبات معوقه این اداره کل به علت عدم پرداخت حق بیمه توسط برخی از کارگاه‌های بزرگ و دستگاه‌های دولتی را چالشی جدی برای این مجموعه دانست و گفت: در حال حاضر اداره کل تامین اجتماعی استان ۱۵۰ میلیارد تومان از کارفرمایان استان طلبکار است که در راستای خدمات رسانی بهتر به بیمه شدگان لازم است این مبلغ هرچه سریع‌تر وصول شود.

وی اضافه کرد: سیاست ما در خصوص محقق شدن این مطالبات چنین بوده که با توافق و رایزنی این مطالبات تقسیط شود تا نیازی به استفاده از اهرم‌های قانونی و قضایی نباشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر