کد خبر: 9204 A

مشاور شهردار شیراز:

اعتقادمان بر این است که رانندگان تاکسی و اتوبوسرانی می‌توانند به عنوان مبلغ شهرداری در خصوص مباحث عمرانی، فرهنگی و خدماتی اطلاع رسانی داشته باشند.

ایلنا - شیراز: مشاور شهردار شیراز از برگزاری دوره‌های آموزشی برای رانندگان ناوگان حمل و نقل دورن شهری شیراز خبر داد و گفت: رانندگان تاکسی و اتوبوس، سفیران شهرداری در سطح شهر می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا شیراز، عزیز ظریفیان مهر در حاشیه برگزاری دوره‌های آموزشی شهرداری شیراز برای رانندگان تاکسی و اتوبوس اظهار داشت: اعتقادمان براین است که رانندگان تاکسی و اتوبوسرانی می‌توانند به عنوان مبلغ شهرداری در خصوص مباحث عمرانی، فرهنگی و خدماتی اطلاع رسانی داشته باشند.

وی بر تاکید بر ضرورت آموزش این قشر خدوم گفت: این افراد ابتدا باید نسبت به موضوعات شهرداری توجیه شوند و پس از آموزش، به صورت مبلغین شهرداری اقدام کنند.

مشاور شهردار شیراز ادامه داد: در فاز نخست تعدادی از رانندگان تاکسی و اتوبوسرانی با مفاهیم اخلاقی، فرهنگی، اسلامی و انسانی آشنا می‌شوند و بعد به عنوان سفیران افتخاری شهرداری اقدام می‌کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز نیز در ادامه با اشاره به ارائه خدمت به شهروندان شیرازی توسط ۸۰۰ دستگاه اتوبوس و ۱۱ هزار تاکسی، اظهار داشت: در زمینه انتظارات متقابلی که شهروندان و رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی دورن شهری از یکدیگر دارند، از سال گذشته اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه رانندگان در حوزه‌های آموزش ایمنی، قوانین راهنمایی و رانندگی و مباحث اخلاق در حمل و نقل شهری کردیم.

محمد فرخ‌زاده با بیان اینکه این دوره‌ها با همکاری پلیس راهور استان فارس و در حوزه رعایت قوانین و مقررات برگزار شد، خاطرنشان کرد: امسال با توجه به نامگذاری شیراز با عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران و سیاست‌های این حوزه، آموزش نکات اخلاقی شامل مباحث اخلاق انسانی و اخلاق در حوزه ناوگان حمل و نقل درون شهری را آغاز کردیم تا فضای شهر متفاوت‌تر شود.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز افزود: طی تحقیقاتی که از طریق توزیع فرم نظرسنجی بین تعدادی از شهروندان و رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری انجام دادیم، اشکالاتی در این حوزه از سوی این دو قشر جمع آوری و بر همین اساس دوره‌های آموزشی متناسب با نیاز دو طرف پیش بینی و از اساتید به نام کشور برای ارائه مباحث استفاده شد.

فرخ‌زاده با اشاره به برگزاری این دوره‌ها برای نخستین بار در سطح کشور از استمرار برگزاری این دوره‌ها خبر داد و ابراز امیدواری کرد رانندگان ناوگان عمومی حمل و نقل درون شهری شیراز به عنوان بهترین‌ها در سطح کشور معرفی و الگو شوند.

وی همچنین از پیش بینی طرحی به منظور آموزش قوانین شهری، حقوق شهروندی و اخلاق در رانندگی تمامی متقاضیان اخذ گواهینامه رانندگی خبر داد و گفت: این طرح طی ۲ مکاتبه با پلیس رهور استان فارس مطرح شده که البته هنوز پاسخی از سوی این مجموعه با ما داده نشده است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز ادامه داد: انتظار مشخص ما از مجموعه خدوم پلیس راهور استان فارس این است که همانطور که در عرصه عمومی حضور چشمگیری پیدا کرده‌اند، در حوزه‌های حمل و نقل و مسائل فرهنگ شهروندی نیز ورود پیدا کرده و علاوه بر وظیفه نظارتی، نقش راهبری و آموزش در خیابانهای کلان شهر شیراز همانند کنترل عبور عابر پیاده و... به شهروندان را نیز داشته باشند که برای این منظور بر اساس مقررات ۵ درصد از وجوه حاصل از جریمه‌های تخلفات رانندگی بایستی صرف آموزش فرهنگی توسط پلییس شود.

فرخ‌زاده تاسیس ۲ پارک ترافیکی دیگر در سطح شهر شیراز را از جمله اقدامات در دستور کار سازمان حمل و نقل و ترافیک ذکر کرد و اظهار داشت: تولید محتوای آموزشی در قالب لوح فشرده، مسابقات، اسباب بازی و بازیهای شبیه ساز، علائم راهنمایی و رانندگی و... جزو برنامه‌های آتی شهرداری است که در حوزه فرهنگ ترافیکی به صورت مشترک با سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز و سایر سازمانهای مرتبط دنبال می‌شود.

وی با اشاره به آموزش کودکان در پارکهای ترافیک، گفت: در آینده‌ای نزدیک، آموزش مسائل ترافیکی به کودکان در مدارس و محیط‌های عمومی رونق بیشتری پیدا می‌کند.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز گفت: انتظار ما از شورای حمل و نقل و ترافیک شهرستان شیراز این است که بحث ترافیک را تنها محدود به طرح زوج و فرد و طرح محدوده ترافیک نکنند و فرا‌تر از این طرح‌ها به موضوعات و حقوق شهروندی و شهری، مسائل زیست محیطی و ارتقای شاخصه‌های اجتماعی و فرهنگی حمل و نقل و ترافیک نگاه کنند.

فرخ‌زاده با بیان اینکه از صداوسیما نیز انتظار داریم در حوزه آموز‌های رسانه‌ای در زمینه رفتارهای صحیح رانندگی در شهر بیشتر بپردازند، خاطرنشان کرد: از تمامی دستگاه‌های شهری و استانی می‌خواهیم کمک کنند تا شهری که برازنده ورود زائر و گردشگر به عنوان شهر یادگیرنده است را بسازیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز نیز در ادامه با اشاره به حساسیت مربوط به شغل رانندگان ناوگان حمل و نقل درون شهری، اظهار داشت: این حساسیت از جنبه‌های مختلفی قابل بحث است که از آن جمله می‌توان به اظهار نظر توریست‌ها و مسافران در مورد فرهنگ جامعه و سطح تمدن و پیشرفت شهر و جامعه، پس از برخورد و خدماتی که از این قشر دریافت می‌کنند اشاره کرد.

حسام قلعه دار با اشاره به وظایفی که در راستای مدیریت شهری بر عهده شهرداری است، افزود: باید صفات خوب را بر اساس روایات و احادیث، برای این قشر که وظیفه خطیری دارند و مورد اعتماد شهروندان هستند، یادآوری کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر